/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Spansk
Fra : names
Vist : 713 gange
37 point
Dato : 19-09-06 18:48

Hej folk,.,., Nogen der ved hvad (pedriega) betyder på spansk? Jeg har prøvet i flere timer, men kan ikke selv finde ordet, virken på dansk eller eng. Hele sætning skal lyde således: " con q la has hecho? como nos enseña el amay? zapato+pedriega+aceite de oliva? "

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-09-06 18:54

Denne side er ganske vist LAVET til pensionister, men den linker til mange gode ordbøger og oversættere. Du kan måske også have glæde af den selv om du ikke er pensionist. Held med det.

http://www.seniorinternet.dk/senior21.htm

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 18:59

Hahaha, tror jeg har været inde på den, men vi prøver da bar igen.

P.S. nej er ikke pensionist hehe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-09-06 19:07

OK. Men som med ALLE ord er det jo meget vigtigt at stvae (stave) rigtigt, så hvis det spanske ord

pedriega IKKE er stavet rigtigt, kan du heller ikke finde det i verdens bedste ordbog.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-09-06 19:10

For et par dage siden fik jeg 500 point for et ?. Det var ikke vanskeligt, krævede kun at jeg rettede én enkelt lille stavefejl, så kunne spørgeren pludseligt godt selv.

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 19:23

Det er stavet rigtig, men sjovt at ingen ordbog kan finde det. Det kan være måske slang

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 19:27

Najjjj fik du 500 point lillearne. LOOOOL

Så fik du lige flettet den ind, så names måske uheldigvis føler sig presset til at forhøje point for et svar. Men det er da okay, når dit værd i det hele taget kun kan måles i de point du nasser dig til på Kandu.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 47 point
Dato : 19-09-06 19:29

Sorry names, så kan jeg nok ikke hjælpe mere, men noget KUNNE jo så tyde på at der som du siger er tale om SLANG. Så må vi jo håbe på at der kommer en spansk-kyndig ind i tråden.

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 19:34

Ellers tak for hjælpen. Jeg er ikke så meget til de point der hehe, forstår det ik helt du :D bar man får sit svar. Jo det må vi jo håbe :D

Godkendelse af svar
Fra : names

Dato : 19-09-06 19:38

Jeg lære det nok en dag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 19:40

Der kommer sikkert en, der kan hjælpe dig names

Men arne.jakobsen er ellers god til London/latin LOL og andre sprog så underligt at han ikke kunne finde oversættelsen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 19:42

LOOOOOOOOOOOOOOOOL

Nu gjorde han det igen uden at kunne svare.

Det er fandme uhyggeligt du

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 19:45

names

Du skulle ikke have lukket dit spørgsmål så hurtigt.

Der ville sikkert have været en bruger, der kunne give dig svaret.

Du må have mere tålmodighed end blot en time.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 19:45

Det er derfor landsbytossen elsker nye brugere. Dem kan han ta røven på LOOOL

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-09-06 19:46

names - Du må da ikke acceptere en kommentar som svar FØR du har fået et svar som du kan bruge. Nu har du accepteret min kommentar, og dermed blever spørgsmålet lukket. Det er jo noget ærgerligt, da hverken du eller andre læsere af dette spørgsmål endnu har fundet frem til det korrekte svar på dit spørgsmål. Jeg ville gerne give dig dine point tilbage, med det er ikke muligt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 19:47

Ja jeg havde svaret, men når der allerede er uddelt point til en platugle som IKKE besvarede spørgsmålet, så beholder jeg min viden for mig selv hihihihi

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 19:50

Citat
eg ville gerne give dig dine point tilbage, med det er ikke muligt

Nåååååhhh hvor er det synd for dig. LOOOOOL

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 19:50

Lol seriøst,.,. jeg er helt ny her, det er min anden dag på denne side. Undskyld drenge,.,. ,.,. Det skal jeg sq ikke gøre igen. Kan man lave noget om på det?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 19:52

Nååå jeg har ikke tid mere. Jeg har købt et kilo ris og hældt dem ud på bordet. Så leger jeg, at det er Kandupoint og tæller dem

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 19:54

Pyt med det names....... Det er bare et stunt som den arneknold har lavet så mange gange LOOOL

Det er skide ligemeget med de point, undtagen for landsbytossen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 20:01

arne.jakobsen

Du er ikke en skid ked af at få point, som ikke tilhører dig.

Husker du ikke din oversættelse af London/latin , det værste vås, men point åd du. Du må sgu da snart blive tyk og fed.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-06 20:04

Kongen af komplet ubrugelige svar på spil igen!

Denne her topper, Arne. Den ryger på hitlisten over ubrugelige Arne-svar! Har du nogensinde tænkt på at prøve at lave en opdeling af dine svar. Du kunne foreksempel vælge at opdele efter: Ubrugelige, ubehøvlede, uønskede, ukloge og u-altmuligt-andet. Det er spild at lave kategorier uden U'er. Der kan du ikke rigtig fylde noget i.

Tillykke med månedens latterlige dims iøvrigt. Håber den kvalitetsmæssigt matcher alt det andet skrammel de udlover fra kandu. Ærgeligt du aldrig får den. Men så kan du jo ærgre dig af helvede til over det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-06 20:07

Du har ret Ans. DET var klassikeren. Det var afgjort et helt vildt dårligt svar han fabrikerede der!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 20:07

Lad os springe det affald (arne) over.

Names.... hvad har du oversat resten til ??? . Ordet Pedriega optræder i mange sammenhænge når man søger på det, men mine spanskkundskaber rækker ikke til dette ord. Hvis du kommer med et bud på din oversættelse af resten af sætningen, kan det være at det logisk fremgår hvad Pedriega betyder

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-06 20:08

Det og så udredningerne om hvorvidt man kunne se man var blacklistet af andre brugere

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 20:11

Ja den var fandme go LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL Han er så kvik i hovedet den lille pointnasser

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-06 20:12

AA betyder det anonyme alkoholikere eller Affalds-Arne ????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-09-06 20:13

ans - det er jo aldrig mig der giver mig point. Hvis folk giver point til de forkerte kommentarer, kan det vel ikke være kommentatorens skyld.

Du søde ven har sandt for dyden også høstet 1000-vis af point, du aldrig burde have haft. Men det glemmer du bare at fortælle. Du sidder bare der og pudser din lille bitte glorie.

Årsagen er: Du sidder der i DØGNDRIFT og derfor svarer du lynhurtigt på alle spørgsmål. Desværre er dine svar næsten altid KUN resultatet af en Google-søgning.

Hvis nogen får point fra 1´st gangs Kanduer, er det squ da dig.

Skam dig tøs.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 20:14

Så nu gnasker han tudekiks igen. Han har opgivet at pakke dem ud, det tar for lang tid.... han kører bare en hel pakke ind på en gang.

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 20:15

Hej klumme. Du fortjerner helt sikkert 500 point end "andre" Ok hele teksten kommer her : ( con q la has hecho? como nos enseña el amay? zapato+pedriega+aceite de oliva? ) Jeg så sure over jeg gorde en fejl,.,., surt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-06 20:16

Har du drukket igen Arne? Er det det den der berusede svamp betyder? Du ved nok man kan læse meget ud af de der billeder! Også om man er black-listet og sådan....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 20:21

names du skal ikke være sur/ked af det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 20:23

arne.jakobsen

Citat
Hvis nogen får point fra 1´st gangs Kanduer, er det squ da dig.

Vil du lige bevise det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 20:25

Er sætningen: "Jeg er så sur over at jeg gjorde en fejl" din oversættelse?????

Hvis det er tilfældet, så fatter jeg ikke en dyt. Når jeg bruger Babel fra Alta Viste, så sir den:

Citat
con q la has hecho? como nos enseña el amay? zapato + pedriega + aceite de oliva?

with q you have done it as it teaches amay to us, shoe + pedriega + olive oil?

Med q har du gjort som Amay (El Amay) har lært os, sko + pedriega + olivenolie

Point LOOL Jeg skal edderbroderemig ikke ha nogen point. Af 2 grunde. De er mig komplet ligegyldige, og jeg kan slet ikke bruge dem til noget.

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 20:25

Har det bar skidt det med point at andre bare nasser dem inde, som i andre snakkede om. Jeg er her for at hjælpe andre og andre hjælper mig. Ser meget at andre har imod folk, som nasser og det er helt klart klamt og dumt. Det er sojvt nok det med point, men jeg skal bar ind i det først joooo hehe

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-06 20:29

Nej, og nu nuppede du ham i en løgn. Så bliver han væk fra tråden. Bevisførelse er ikke hans stærkeste side, lidt lige som pænt sprogbrug og ordentlig opførsel.

Nåhh du bette Arne. Kom så frem med beviser for dit ord-lal!!! Er gør som du plejer. Stik af, når du bliver grebet i en løgn. Det er sgu ved at at være halv-mange gange det er kikset for dig du!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 20:35

Nu går der sport i det LOOL Jeg har lige talt med en af daddelplukkerne på denne restaurant
http://www.tapasbaren.dk/?gclid=CKSj_suluocCFThmMAodYTywQw

Jeg ringede og sagde... Daws, jeg hedder Arne Jakobsen, og ved normalt alting, fordi jeg er skide klog, men kan du ikke lige hjælpe mig med et ord på spansk, som jeg af en eller anden grund ikke kender?
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Beskeden var.... Det betyder ingenting (lissom arne LOOL han betyder heller ikke en skid) Det er formentlig et navn. Tjek lige om det ikke skulle ha været med stort. Skulle det vise sig at være et navn, så er vi lidt nærmere på at vide absolut ingenting. Det gir simpelthen ingen mening.

Hvor har du sætningen fra?? Er det noget skraldespansk fra en CD?

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 20:38

Citat
Hvis det er tilfældet, så fatter jeg ikke en dyt. Når jeg bruger Babel fra Alta Viste, så sir den:

Hehe gøre jeg heller ikke. GRRR jeg koger vil vide det ord hvad det betyder :d

Ellers tusind tak klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 20:39

Hvor har du teksten fra?

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 20:41

Det ikke noget navn og det står med lille (pedriega). Jeg har det fra en fugle-side på spansk spansk, noget seriøst ikke noget skralde hehe

Hvor har du sætningen fra?? Er det noget skraldespansk fra en CD?
Citat

Den var god hehe

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 20:48

Ahhhh Det er sgu da fuglen der hedder Pedriega LOOOL

Pozo...... Doy para arriba. Pero no se olvide, ese cerebro pequeño Arne que el punto de mierda Jakobsen, es una tuerca LOOOOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 20:52

Klumme

LOOL

Bliv nu seriøs LOOL

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 20:53

Citat
Ahhhh Det er sgu da fuglen der hedder Pedriega LOOOL

Tror jeg næppe at fuglen hedder det, det er jeg meget sikker på

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 21:02

Seriøst man skal kunne være total syg til spansk for at fatte det der

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 21:04

Citat
Arne que el punto de mierda Jakobsen

Betyder blot Arne fucking punktum Jakobsen LOOOOL

Seriøs.... Det har jeg været (prøvet på), men må nok give op over for Pedriega. Æuvvv

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 21:08

Citat
Seriøs.... Det har jeg været (prøvet på), men må nok give op over for Pedriega. Æuvvv

Jeg nægter at give op om jeg skal ringe til en psyko, som er syg til spansk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 21:12

Nu har de jo en del dialekter i Spanien for slet ikke at tale om forskellige sprog. Hvis det eksempelvis er Catalansk, Valenciansk, Gallize, Basque mv, så kan en alm. spanskordbog normalt slet ikke oversætte det.

Det kunne være en forklaring på ordet Pedriega, men så mangler vi stadig forklaringen på din meget romantiske oversættelse af sætningen LOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 21:14

Jeg har også ledt meget.

Det sidste jeg nåede til var at det måske var en opskrift, men der bruger man da ikke sko, som zapato oversættes med.

Men aceite de oliva betyder olivenolie

http://www.coeliaki.dk/default.asp?Action=Details&Item=719

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 21:15

Du ringer da bare til den Spanske Ambassade i morgen LOOL

Hvor i hulen blev landsbytossen af. Gu ved om han blev kvalt i en stang tudekiks.... eller sidder han bare med en lille rejsning og aer sine 37 point

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 21:19

Citat
men så mangler vi stadig forklaringen på din meget romantiske oversættelse af sætningen LOOL
HAHA den er god den der hehe.

Citat
fre klumme. Det sidste jeg nåede til var at det måske var en opskrift
Det er rigtig det er en opskrift.

Vi er tæt på. Sko+(pedriega)+olivenolie

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 21:30

Citat
eg har det fra en fugle-side på spansk

Fugleside??? Hvordan passer det med en opskrift?? Er det fra en kogebog

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 21:34

Det er det bar

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 21:40

Ahhhh du tar knald på os LOOOL

Fedt nok, så keder vi os ikke. Og så lærte du lige mesteren over alle mestre at kende..... Stormogulen Arne Jakobsen - "Manden" (øhhh stort ord om ham ) der ved ALT, og det han ikke ved, laver han bare en løgnehistorie om

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 21:53

Der er nu noget der tyder på det ikke er en opskrift til madlavning.

Jeg har fået sætningen oversat og kunne godt tænke mig at vide, hvad der stod før og efter.

Er det sådan arne.jakobsen uddanner sine ulveunger. Meld jer på kandu, jeg kan svare på jeres spørgsmål.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-09-06 22:37

Bliv da endeligt ved. ?? Jo mere I skriver jo flere tråde har jeg jo at henvise til!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-09-06 22:38

Bliv da endeligt ved. ?? Jo mere I skriver jo flere tråde har jeg jo at henvise til!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 22:42

Så så lille arne. Nu ikke så ophidset, så du taster 2 gange i bare tudekikseiver. LOOOL

Øhhh henvise til???? Har du fundet een ( 1 ) der gider høre på dig

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 22:57

Citat
Jeg har fået sætningen oversat og kunne godt tænke mig at vide, hvad der stod før og efter.
ans hvad mener du?

Ja det rigtig det ik opskrift på mad.

:P

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 23:07

Citat
arne.jakobsen

Dato : 19-09-06 22:37

--------------------------------------------------------------------------------
Bliv da endeligt ved. ?? Jo mere I skriver jo flere tråde har jeg jo at henvise til!

om hvad?????

Jeg troede du ville henvise til de tråde. hvor jeg havde fået point af "nybegyndere" , men det kan du sikkert ikke finde.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 23:11

names

Hvis jeg ved, hvad der stod før og efter, så er der måske en sammenhæng med sætningen, som du ikke helt kunne oversætte.

Og som a.j heller ikke kunne.

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 23:22

Citat
--------------------------------------------------------------------------------

con q la has hecho? como nos enseña el amay? zapato+pedriega+aceite de oliva?

el amay er en profil på en person

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 23:26

At "el maya" er en profil på en person, det har jeg fundet ud af.

Men der må jo stå noget før og efter den sætning, som du har gengivet her.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 23:30

Har du ikke et link til siden?

Kommentar
Fra : names

Dato : 19-09-06 23:38

Jo jeg har lige sendt dig den i privat

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-09-06 00:07

Privat.... Nåee ja,, der er jo ingen grund til at fortælle noget til de som førsøger at hjælpe dig. Det er forresten osse lige det der er konceptet på Kandu