/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Køb af cigaretter
Fra : popper
Vist : 3292 gange
50 point
Dato : 19-09-06 17:18

Vi skal en tur til Malta her snart og sidder og vil bestille sigaretter til udturen og hjemturen men det kan jeg åbenbart ikke.Er der en kanduer der kan fortælle mig hvorfor.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 19-09-06 17:27

Malta er en del af EU det er derfor!!

Accepteret svar
Fra : Mone

Modtaget 50 point
Dato : 19-09-06 18:24

Når det er indenfor EU, skal du købe cigaretterne i det land du rejser til.

Citat
Hvornår ophørte det toldfrie salg?
På baggrund af en EU-beslutning stoppede det toldfrie salg af spiritus og tobak for rejsende til EU destinationer fra og med den 1. juli 1999, men alle rejsende kan forsat købe parfume og kosmetik. Det betyder, at rejsende til EU destinationer ikke har adgang til at købe spiritus og tobak, hvorimod rejsende til destinationer uden for EU har uændret adgang til at købe Tax-Free varer. Der gælder dog visse undtagelser. Ved rejser til de Kanariske Øer, Grønland og Færøerne kan der fortsat købes Tax-Free varer, selvom disse områder formelt hører under lande, der er medlem af EU.

Det er fundeet her
http://www.cph.dk/CPH/DK/PRESSE/Hvem+Hvad+Hvor/Fakta+ark/Toldfri+handel.htm

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : popper

Dato : 19-09-06 19:32

Jeg bor i nordsjælland og tager en gang imellem en tur til sverige de sælger da toldfrie cigaretter
og på turen til Malta kan vi købe spiritus både frem og tilbage

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 19-09-06 22:07

der er andre regler når det gælder sverige....der har været særlige regler i mange år mellem vores to lande
er sikker på du kan finde oplysnionger på told og skats hjemmeside...
miss j.

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 11-10-06 13:09

Tak for svaret Mone.
Til en anden gang hvor jeg skal ud at rejse tager jeg min egne cigaretter med for det de har dernede er da ikke til at ryge og så er der sparet så lidt at det slet ikke kan betale sig ikke at tage sine egne med ned.