/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hjælp!
Fra : Addicted_to_antrax
Vist : 5138 gange
100 point
Dato : 19-09-06 16:24

Hmm... var lidt i tvivl om hvor jeg skulle poste dette men nu valgte jeg tilfældigvis ANDET HELBRED...
Jeg er en dreng på 16 år, år og som så mange andre, barbere jeg "det værste" hår i skridtet.
jeg har efterhånden gjort det en del gange men en af de sidste gange fik jeg udslet i lysken...
så hvis der er nogen der ved hvordan man slipper af med "skægpest/indgroet hår" kunne det være nice... på forhånd tak....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-06 16:30

Hvis du har fået skægpest, kan dette kureres med salve, men det kræver du går en tur omkring din
læge, da det er på recept, i det hele taget vil jeg syntes det var bedst, du lige lod en læge kikke på det, så du er helt sikkert og ikke kun gør ondt værre, ved at forsøge med noget forkert salve/creme

God bedring

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-06 17:06

Citat
Skægpest er en betændelsestilstand i hårsækken, som viser sig ved rødme,
hævelse og pusdannelse omkring håret. Det forsvinder sædvanligvis af sig
selv, men forsvinder det ikke, behandles det sædvanligvis med noget
penincillinsalve.

gå til din læge og få det overstået hvis det ikke forsvinder rimelig hurtigt

Kommentar
Fra : Addicted_to_antrax

Dato : 19-09-06 18:06

Hmmm. tror bare at det drejer sig om indgroede hår, for det er sket umiddelbart efter barberingen og har haft det før, men dog kun 2-3 knopper.. er der ikke et eller andet smart at gøre? (udover lægen, for det er fandme da pinligt)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-06 18:12

Det er da ikke spor pinligt!!! Du skal ikke begynde at eksperimenterer, du kan risikerer at det bliver
meget værrer, det er jo meget tynd hud lige der

Kommentar
Fra : Addicted_to_antrax

Dato : 19-09-06 18:15

Hehe... ok så da, men hvad skal jeg sige til lægen? bare flå bukserne af og sige se der?
det bliver da pinligt hvis mine forældre finder ud af det

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-09-06 18:25

høhø... Det var derfor jeg --engang i tidernes morgen--- kun barberede mig i skridtet ÉN gang...
Og jeg har altid haft samme problem under armene også...

Når hårene vokser ud, så kommer huden i ro igen. --Og så må du bare lade være...

Voksne mennesker HAR nu altså hårvækst visse steder..
Det er så pudsigt, at man først stræber efter at virke ældre end man er, men få efter gør man alt hvad man kan for at få en barnenumse igen...

Gid det dog blev moderne med store potente duske igen

Jeg vil tro, at i løbet af få dage er huden blevet bedre igen af sig selv, hvis du bare vasker dig normalt, evt. med en mild shampoo. Om du vil til lægen med det, det er nok en temperamentssag. Selv gik jeg da aldrig til lægen med det. Jeg lod bare være med at barbere mig mere...

Kommentar
Fra : Addicted_to_antrax

Dato : 19-09-06 18:55

Birgitta... et sidste spørgsmål? sker det også hvis man vokser det lort af? fik engang af vide af en ven at jeg skulle gøre noget ved den dusk og det gjorde jeg men hvis man evt. kan vokse det af... hvor køber man så voks?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-09-06 19:31

Uhuhuha... Det har jeg aldrig vovet...

Netop fordi vi har lidt tynd og sart hud, så er jeg ret sikker på, at voks er mere end jeg har lyst til at gennemlide..

Til gengæld er vores hårpragt heller ikke så megavoldsom som hos de mere tykhudede..

Når hårene skal vokse ud igen -gennem den mishandlede hud, så KAN der nemt komme en betændelsesreaktion.
Prøv og se, om du ikke kan nøjes med at klippe/studse duskene, -Det gør jeg selv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-06 19:31

Jeg vil tro du kan købe voks i Matas, meen hvis du vil forsøge dig med det, så vent til huden igen
er blevet helt normal.

Dine forældre vil ALDRIG få af vide at du har været til lægen, lægen har tavshedspligt

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 19-09-06 23:04

jeg har erfaring for at med den creme der hedder Veet får man ikke skægpest - og det gør ikke ondt at bruge. husk først lige at prøve i armhulen på en lille plet for at se om du kan tåle cremen.
jeg har også prøvet skægpest og aldrig været til læge, som Birgitta siger brug en mild champoo og absolut ikke Veet før huden er helet.

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 20-09-06 08:40

Citat
Birgitta... et sidste spørgsmål? sker det også hvis man vokser det lort af?

Voks i skridtet. AV AV AV tænker bare. Jeg har aldrig prøvet det, men taget i betragtning af hvor ømskindede i mænd plejer at være i den rigion, så tror jeg nok lige du skal overveje en ekstra gang om det er det værd.

En studsning kan i mine øjne være lige så pænt som glatbarberet, så overvej lige en ekstra gang om det er besværet værd inden du bøjer dig for "moden" og kammaratens bemærkning.

Accepteret svar
Fra : diannapilegaard

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-06 23:54

Smiler... Tja, der er mange, der har samme problem som du... Jeg har selv barberet mig "dernede" i efterhånden 12 år, og har som du haft sart hud, som let blev rød-knoppet og fuld af indgroede hår. Jeg gør nu det, at jeg barberer mig under rindende vand, når jeg alligevel er i bad - ikke noget med barberskum og lign. De gange, hvor du er i bad og ikke barberer dig, skrubber du dig (forsigtigt) med en hamphandske (kan købes billigt i de fleste større dagligvareforretninger, i Matas eller på apoteket), og når du er færdig i badet, så giver du huden en gang god fed creme - endelig uparfumeret. Det kan f.eks. være helosansalve ("kopattesalve"). Når jeg gør dette, har jeg ALDRIG problemer. Husk, at når du bruger bodyshampoo i badet, så brug det INDEN barberingen. Shampooen kan være for voldsom for huden, netop som du er blevet barberet.

Håber dette kan hjælpe dig. Held og lykke med det...

Godkendelse af svar
Fra : Addicted_to_antrax

Dato : 04-10-06 16:24

Tusind tak for det gode svar... vil prøve igen ny... for det er sguda ucharmerende med knopper overalt i lysken :)