/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
iPod u. kvitt.-Gælder garanti?
Fra : Windfall.Profit
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 19-09-06 12:44

Hej.

Jeg har ikke kvitteringen til min helt nye iPod, efter en uge ville den bare ikke spille musik mere. Jeg kan ikke engang tilslutte den computeren. Så vil høre om der er nogen der ved om garantien på den stadig gælder? Nogen der har stået i samme situation?

Mvh. L.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 12:48

Uden kvittering - ingen garanti.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 12:52

Betalte du kontant eller med dankort. Hvis du brugte dankort, så har du jo en "kvittering" på dit kontoudtog.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-09-06 13:29

Gå ned hvor du har købt den og måske de ka nfinde dig i systemet og udskrive en ny kvittering til dig.. og så kan du godt begynde at få røde ørere, for det er sgu ikke smart at smide kvitteringen væk

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 19-09-06 13:43

Uden kvittering kan du ikke bevise hvornår garantien gælder fra/til eller hvilken forhandler du skal rette henvendelse til - håb på forretningens gode vilje især hvis du har en kvittering fra dankort e.lign - men du har ingen krav at gøre gældende overfor den enkelte forretning.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-06 14:09

Kvitteringen dækker jo ikke kun reparation, men er også en garanti for at produktet er købt i en forretning.

Så hvis du ikke finder din kvittering, så er der ingen garanti.

Men hvis det kun er en uge siden du købte den, så kan det jo være at de i forretnigen kan huske dig.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 19-09-06 16:49

Du har vel ikke tilfældigvis gemt emballagen. Så kan den jo være mærket af forretningen. Dermed har du "bevist" at købet er sket hos dem.

Annuller spørgsmålet
Fra : Windfall.Profit

Dato : 20-09-06 09:22

Det er gået i orden.