/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
nye dæk ....
Fra : havhest
Vist : 1260 gange
20 point
Dato : 19-09-06 11:14

Det er ved at være tid at se sig om efter vinterdæk..
Kender i goe steder at handle og evt test af vinterdæk der er værd at læse ??

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 19-09-06 11:18
Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-06 11:21

Kommer helt an på hvad det er for en bil.....

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 19-09-06 14:07

jeg køber altid mine dæk hos AGL på Frederikssundsvej i københavn....de er experter i dæk og laver faktisk ikke andet.
men det er jo lidt svært, hvis du ikke bor i nærheden af København.
jeg vil da forslå, at du læser på en side der omhandler den type bil du ejer og få de oplysninger om hvad der er bedst der...
jeg har lige fået nye dæk på min AUDI og min kæreste læste en masse om dæktyper før de kom på...
der er dæktyper der er mere benzinbesparende end andre.
mon ikke der findes en side, hvor du kan læse om det..har ikke lige noget specielt link, men du ka daprøve at skrive bildæk i søgelinjen, så kommer der da nok et eller andet frem du kan bruge..
det er rigtig godt at læse test og meninger før nye dækkøb.....
hej og god jagt....
miss.j

Accepteret svar
Fra : Mr3xS

Modtaget 20 point
Dato : 19-09-06 15:57

Tjek FDM's side om test af vinterdæk:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/87E4D555-9AB7-47AC-AB8A-17438D677F38/0/8691.pdf

Jeg har flere gange været udsat for, at www.daekonline.dk har de klart bedste priser. Jeg har selv købt der et par gange helt uden problemer, det samme har flere af mine venner. Man bestiller på deres hjemmeside (hvor der er RIGTIG mange dæk), betaler, og dækkene leveres på ens adresse. Alle omk. (inkl. fragt) er inkl. I mine tilfælde var der mellem 1-2 ugers lev. tid med en forventet lev. dato. Begge gange blev de leveret et par dage før den dato. Hjemmesiden er i øvrigt rimelig nem at finde rund på, og man kan taste ens bil ind for at finde den rigtige dækstørrelse mv.

Eneste ulempe - man skal selv finde nogen til at sætte dækkene på ens fælge, og den omkostning skal så lægges over i de totale omkostninger. Men det er stadig noget billigere (i hvert fald de tilfælde jeg kender til..)

(Og nej, jeg arbejder der ikke )

God fornøjelse med søgningen!

Godkendelse af svar
Fra : havhest

Dato : 20-09-06 13:36

Tak for svaret Mr3xS.

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 20-09-06 14:34

Selv tak - fandt du noget?