/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
GPS overvægning af firma biler
Fra : Rustica.dk
Vist : 586 gange
500 point
Dato : 19-09-06 09:35

Hej Alle kandu-er.

Jeg søger lidt hjælp til et system, der kan overvåge køretøjer. en form for gps.
Altså hvornår de starter, og hvor de køre hen. Og finde dem igen hvis de skulle blive væk.
Der skal være en hjemme station, og den skal kunne tage op til 8 biler.
Jeg ønsker link til firmaer der sælger sådan noget.

Venlig Hilsen
Rustica

Kommentar
Fra : h18s

Dato : 19-09-06 10:49

Prøv denne side: http://www.guardone.dk/

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 19-09-06 13:41
Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 500 point
Dato : 19-09-06 14:38

Jeg går ud fra, at det er det der på fagsprog kaldes flådestyring

http://www.comlog.com/jahia/jsp/index.jsp

Dette her er brugt meget af forskellige større firmaer.

mvh dova

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-09-06 19:34

Dejligt med en mistroisk arbejdsgiver, som bare vil vide alt om sine ansatte!
På den anden side, bør de ansatte vise, at de ikke misbruger arbejdsgiverens (ringe) tillid!

Som arbejdsgiver, bør man informere sine ansatte, at man vil indføre et sådant system, så man undgår medarbejdernes utilfredshed, om at blive overvåget!

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 19-09-06 20:04

Du har helt ret, men med en udgift på ca. 20.000 / mdr. i produkter der "forsvinder" bliver der nød til at blive gjordt noget.
:)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-09-06 20:26

Det er forståeligt, at du vil sikre din last.
Men lav en aftale med de ansatte om, hvad der bliver kontrolleret, og at de er indforstået med det, ellers kan der let blive mudret i krogene.
Jeg mener at sådanne systemer benytter mobiltelefonnettet til at sende informationerne hjem med mellemrum, og at du kan kalde de enkelte biler op, og få opdateret positionen.

Jeg ved at nogle TAXA'er har dette system, men her bruges deres eget radionet, og har en begrænset område hvor der skal kontrolleres.

Nogle vognmænd har et sådant system installeret i deres trailere, så hvis de bliver stillet på en resteplads, så har man stadig kontrol med om den står der endnu!

Jeg har hørt flere beretninger om biler der bliver kapret i italien, hvor man så kan følge dens færden med en pirat chauffør ved rorpinden. Man har derfor nemt kunne lokalisere vognen og få den tilbage, ofte uden lasten.

Så systemet er godt nok, og vil sikkert kunne tjene sig hjem igen på forholdsvis kort tid, hvis det er et gentagende problem.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 04-10-06 17:32

hej lige en kommentar.. det er en rigtig god ide, også for de ansattes skyld. jeg har været vognmand og eksportchauffør i 30 år,jeg ved hvad jeg taler om. hvem har lyst til at miste bil og chauffør f. eks. ved gasoverfald el. lign. det er også chaufførens sikkerhed, at bilen er overvåget.
Jeg kan anbefale en nem løsning til smaa penge. WWW. vicsat.dk de har en fantastisk overkommelig løsning..

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 29-01-07 10:50

Tak for svaret dova.