/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Frimærke
Fra : turmeric
Vist : 500 gange
200 point
Dato : 18-09-06 20:10

Jeg har fundet et frimærke i mine gemmer og vil gerne spørge om nogen kan hjælpe.
Her er linket.

http://peecee.dk/?id=3767

hilsen turmeric

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 210 point
Dato : 18-09-06 20:19

Det er fra England

//bentjuul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-09-06 20:40

Hvorfor England

4d som der står i hjørnet på mærket, er da ikke engelsk tror jeg, og tror ikke de i England ville skrive "Happy" christmas, men merry christmas.

Ja ikke fordi jeg ved hvor det ellers kommer fra, men synes bare ikke det passer sammen

mvh dova

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 18-09-06 21:08

Det er engelsk, 4d = four pence Det gl. møntsystem i GB. £, s, d, = pounds shillig og pence.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 18-09-06 22:12

Jeg er også ret sikker på det er engelsk.... hvis du vil vide mere om det, er der et chatforum her

http://www.glassinesurfer.com/chat.shtml

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-09-06 22:37

Citat
Det er engelsk, 4d = four pence Det gl. møntsystem i GB. £, s, d, = pounds shillig og pence.

Tak for forklaringen...det havde jeg ikke lige tænkt på, at englænderne benytter så ulogiske forkortelser af deres møntbetegnelser

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-09-06 22:45

Jeg har kun katalog over skandinavien, men du kan gå ned på biblioteket, de har et AFA vesteuropa katalog - så kan du finde mærket der. Men bliv ikke skuffet for værdien er ikke stor.

//bentjuul

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 18-09-06 23:48

Det er bestemt engelsk (Storbritannien). Det land er, så vidt jeg ved, det eneste land i verden der ikke mener, at det er nødvendigt at skrive landets navn - alle frimærker har i stedet dronning Elizabeths silhuet.
Happy Christmas er blot mindre højtideligt end Merry Christmas

Godkendelse af svar
Fra : turmeric

Dato : 18-09-06 23:55

Tak for svaret bentjuul både den korte version og din uddybende forklaring senere. Næh jeg har såmænd heller ikke regnet med, at det er noget videre værd.

Mange hilsner fra turmeric

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-09-06 00:00

Selv tak turmeric, det er altid spændende at finde et mærke man intet aner om.

//bentjuul