/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Problemmer m. tv out på et 16:9 tv
Fra : Sind_Syggo
Vist : 531 gange
20 point
Dato : 19-08-01 19:17

Hallou

Jeg har et Asus v 7100 geforce 2 mx og har lige hentet den nyeste driver, men jeg kan ikke få billedet til at passe på mit tv, billedet er for lille. På driveren der fulgte med kortet ( 5,33 ) er der mulighed for at lave overscan men der bliver billedet for stort. Er der nogle der har løst dette problem vil jeg meget gerne hører hvordan.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-01 21:02

På driveren der fulgte med kortet ( 5,33 ) er der mulighed
> for at lave overscan men der bliver billedet for stort.

Det er helt normalt at billedet er for stort ved overscan... Det normale tv-signal er også nogle % for stort... Jeg er bange for at
du må leve med enten det ene eller det andet..
Personligt generer det mig ikke, da jeg udelukkende bruger tv-out til film, men jeg kan godt se problemet når man arbejder med
windoze....

Hent evt. Tv Control Center på : www.tvtool.de

Så får du lidt flere muligheder.

- Martin

Kommentar
Fra : Sind_Syggo

Dato : 20-08-01 08:30

Tak for svaret, men på mit tv er billedet for lille på den normale indstilling og jeg kan ikke finde mulighed for at lave overscan på den nye driver

Accepteret svar
Fra : dmpersson

Modtaget 20 point
Dato : 21-08-01 15:30

Prøv evt. deres nye driver den kan måske løse dit problem.
Den kan hentes her:
http://www.asus.com.tw/Products/Addon/Vga/asuse/enthusiast_hottestdrv.htm

Kan sikkert også hjælpe dig.

TVTOOL:
http://www.tvtool.de/index_e.htm

Mvh,

Dennis.