/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Ændre sidetal i index
Fra : sus1234
Vist : 615 gange
50 point
Dato : 18-09-06 16:48

vi har lavet et dokument hvor side 1 og 2 ikke er nummeret det er lykkedes os og gøre det i bunden på siden. men ikke i det automatiske index, her giver den vores side 1, side 3!
hvordan ændre vi det?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 18-09-06 16:58

I skal nok ind og ændre startnummereringen

Indsæt/sidetal/format -> ebgynd med

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-09-06 17:24

Hvad er det for et dokument?
Hvad er det for et program du laver det i?
Er der automatisk sidenummerering?
Der mangler en del for at kunne hjælpe.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 18-09-06 18:02

ups min fejl det er i openOffice writer
Der er lavet automatisk sidenummerering via INDSÆT>FELTER>ANDRE og så lavet en forskydning der hedder -2 (1 for forsiden 1 for indholdsfortegenelsen)
Indexet er lavet via INDSÆT>INDEX/OVERSIGTER>INDEX/OVERSIGTER
jeg ved bare ikke hvordan jeg laver den samme forskydning her!

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-09-06 19:19

Jeg kender ikke det program du bruger.
Normalt når man laver laver noget med automatisk sidenummerering og indholdsfortegnelse kan man bagefter rette tallene manuelt.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : sym

Dato : 27-09-06 18:21

til hawaii7
det er ellers på højde med f.eks. word og wordperfect, og så er det gratis!!!!!!!

i hjælpen Open Office står:
"
1.Vælg Indsæt - Sidefod og vælg den sidetypografi, som du vil føje sidefoden til.
2.Vælg Indsæt - Felter - Sidetal.
Feltet med sidetal kan justeres ligesom almindelig tekst.
Du kan også føje en sidetæller til sidefoden, for eksempel på formen "Side 9 af 12":
1.Klik foran sidetalsfeltet og skriv "Side ", klik efter feltet, tast mellemrum og skriv så "af ".
2.Vælg Indsæt - Felter - Sideantal.
"
ved ikke om det er nogen hjælp..

Annuller spørgsmålet
Fra : sus1234

Dato : 27-09-06 18:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål