/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Installering af Windows Xp!
Fra : Larka26
Vist : 586 gange
132 point
Dato : 18-09-06 16:43

Jeg kom desværre til at slette nogle filer i windowsmappen...og har nu selvfølig problemer med at starte min computer op- avv!
Når jeg nu starter min bærbar op får jeg en fejlskærm,hvor jeg kan vælge at genstate computeren med følgende muligheder:
- fejlsikret tilstand
- Normal windows
- Dos
- osv
Men når jeg vælger én af de viste muligheder, sker der ikke noget -(Computeren reagerer ikke på noget)

Jeg har prøvet at starte min computer op med en Windows Xp CD. Men der får jeg så at vide at det ikke er en BOOTABLE CD og så bliver ovenenfor beskrevet fejlskærm vist igen - (Det er nok fordi Windows CDen ikke indeholder bootable delen ??)!

Jeg har sat min computer til at boot fra D drev!

Jeg har efterfølgende prøvet lave nogle boot CD.- fra nettet.
Men den kan min computer heller ikke så godt lide få meddelsen CDBOOT: Cannot Boot from CD code - 4

Hvad skal jeg gøre...?
Måske bruger jeg en forkert boot CD! -Den jeg bruger hvor jeg har hentet en imag fra nettet og brændt den ned på en CD!

Hvor på nettet kan man finde en gratis Boot CD..(ikke disketter..)

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 18-09-06 17:23

Du er nødt til at have fat i en CD, der kan bootes. Så ud og lån sådan en.
Har du overhovedet en key til din windows? Ellers kan du jo ikke update?? Det er temmelig usmart at at køre uden update. (Sikkerhedsrisici)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-09-06 17:24
Kommentar
Fra : Larka26

Dato : 18-09-06 17:40

hey miritdk

Jeg har lidt svært ved at se hvad jeg skal download fra http://www.ultimatebootcd.com/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-09-06 18:25

Larka26 - sorry - det var heller ikke det link jeg ville have sendt dig - tanketorsk herfra

Kan ikke finde det andet - men skal nok forsøge - ellers er der andre der finder ud af det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-09-06 18:27

ps..har du forsøgt at systemgendanne til før du havde problemer ??

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-09-06 20:57
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-09-06 20:59

Du skal muligvis ind i din bois og indstille bootdrev

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-09-06 21:54

hah - kommer i tanke om linket og så er det lagt af natmaden -rimelig godt

ps.. check når du kan om du har restore/recovery liggende på din bærbare - det er mere almindeligt end sjældent og mange overser det rent faktisk (i så fald skal den brændes ud)

Kommentar
Fra : Larka26

Dato : 19-09-06 11:50

Jamen jeg har næsten prøvet alt hvad jeg kunne komme i tanke om..!

Har instillet til D drev i boisen.
Boot Cd er jo ikke gratis fra http://www.bootdisk.com!

Nu skal jeg lige se om jeg kan forvirrer jer lidt mere....Jeg prøvet at boot min computer med boot CDen idag, og fik meddelesen at der var ingen STYRESYSTEM.

Hjælp. Hvad skal jeg gøre...?

Måske bruger jeg forkerte Boot CD!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-09-06 18:06

Indstillet til drev d i bios, ok og det er din cd ?
Forkerte disk ! hvor mange er der ?
Hvilken bærbar ?
Fulgte der ikke recover cd med ?
har du prøvet at sætte bios til default/fabriksindstillinger ?

http://www.ultimatebootcd.com/ er en cd der kan autoboote og indeholder en masse værktøjer.

har du prøvet at lave en autobootcd og prøvet den på en anden maskine ?

Cannot Boot from CD code - 4
http://dk.altavista.com/web/results?itag=ody&q=Cannot+Boot+from+CD+code+-+4&kgs=0&kls=0
Bruger du et XP-kopi, så er den lavet uden en autoboot !
kan den boote på andre maskiner ?

Er dit cd-drev ok ?

Forvirret,, næææ min pc virker da

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-09-06 18:19

Når du booter fra d = cd
så slå lige andre boot enheder fra !

Kan du boote fra USB ? jeg kan men har ikke rigtig prøvet,
men har da prøvet at formatere en USB-Ram-dims som en bootenhed !

Kommentar
Fra : olde75