/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gode pris til Havetraktor
Fra : pk2dk99
Vist : 2798 gange
110 point
Dato : 18-09-06 14:03

Hej, Jeg bor i Ringsted. Vi har lige købt et hus og vi har 100 kvm have med grass. Jeg vil gerne køb en Grass traktor eller Havetraktor to slå grass. Hvorfra (forretning) kan man køb billige og gode priser til havetraktor????? Hvilken traktor mærk er en gode maskin som er gode??? Venligst svar mig tak.....mvh pk2dk99

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-09-06 14:10

hvorfor en have traktor til 100 kvm en god selv kørende plæne klipper
honda kan anbefales larmer næsten ikke og er en stabil starter selv er en lang vinter

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 18-09-06 14:21

100 kvm? så er det da lidt overkill med en havetraktor.... Det tager ikke mange minutter at slå så forholdsvis lille en plæne med en selvkørende plæneklipper eller en håndskubber, og så er det god motion samtidig, og du akn spare en masse penge.
Fordelen ved at vælge en selvkørende/håndskubber er ud over den gode motion at du har megett lettere ved at komme rundt om bed og lignende. og så sparer du oven i købet en masse penge.
På stort set alle de billige plænetraktorer sidder skæret under sædet, altså midt på "traktoren" og det kan være meget bøvlet at at slå gæsset rundt om træer, bede, buske og lignende. (Eksempel: http://www.craftsman.dk/Traktor/index.htm )
På de dyrere modeler kan skæret sidde foran (Eksempel: http://www.jonsered.dk/node246.aspx ).

Så medmindre du har en meget regulær firkantet plæne så vil jeg anbefale dig at købe en almindelig plæneklipper af den slags du selv skal gå rundt med, for en billig havetraktor er efter mine erfaringer ikke pengene værd (mine forældres gik konstant i stykker, bla i generatoren) og en dyr havetraktor kræver i mine øjne noget større arelaer end 100 kvm. Hvis du vælger en almindelig motoriseret plæneklipper, så vælg en selvkørende model, for dem man selv skal skubbe er tunge som bare f..... God fornøjelse

MVH en haveejer der har en gammeldags rotorplæneklipper UDEN motor ( til gengæld har vi også kun 40- 50 kvm plæne )

PS. El plæneklippere er også et godt alternativ. De støjer og forurener mindre og vejer mindre, men pas på du ikke klipper ledningen.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 18-09-06 14:21

1000 kvm ...sorry

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 18-09-06 14:28

se det sætter jo tingene i et lidt andet perspektiv

så ville jeg gå efter en model med frontskær. Ved ikke så meget om mærker, men priserne stater ved 15.000 ca og jeg ville nok gå efter de lidt mere kendte mærker som jonsered, Stiga eller lign. Ved ikke hvor mange maskinforhandlere der er i Ringsted. (bor selv i Jylland hvor de findes i enhver by med respekt for sig selv, men jeg vil tro de kan give dig en bedre pris end byggemarkeder og lign. om ikke andet burde de kunne give en mere kvalifiseret rådgivning

vh fjendsbo

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-09-06 14:34

ja det er lidt andet, holder med fjendsbo
for han må vel vide hvad det går ud
når han kan få en rotorplæneklipper Uden motor
til at klippe græs
den vil jeg gerne se

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-09-06 14:36

Husquarna er fede - i særdeleshed de knækstyrede, men prisen er også lidt grim. De billige fra Bilka, Brugsen og Bauhaus skal du være lidt forsigtige med. Nogle af dem er noget slemt juks.

En selvkørende Honda var nu da ikke det ringeste valg, når haven ikke er større. Og man har godt af motionen.

Køber du traktor, skal du regne med lidt flere vedligeholdelsesomkostninger. Der er en masse remme + to knive. Havebrugsforretningerne tager sig vildt godt betalt for stumper til havetraktorer.

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 18-09-06 14:43

sorry, for min begrebsfovirring. Mente selvfølgelig cylinderklipper

Og så er ham fjendsbo forresten en kvinde, men hva skidt. Det kræver vel sin mand at få en rotorplæneklipper til at slå græs når den er uden motor

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 18-09-06 14:47

Ved ikke om wolfgarten laver gode plæne klippere, men det er ihverfald fedt design

http://www.parkhave.dk/default.aspx?nav=281%20269%20271&con=vare&id=110

der er også andre modeller, men deres side er lidt spøjs lige nu

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-09-06 16:41

Jeg er skidesur, så hold jer fra Stiga. De tager en halv klippers pris for en kobling!
mvh
pbp
Og koblingen til det selvkørende døde efter anslået 25 ganges klipning af 1200 fritids-kv.meter

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 18-09-06 23:11

Hej.
Har en Toro Wheel Horse med en ny 8 hk B&S motor, der har kørt ca 10 timer. Ved handel bliver der monteret et spritnyt batteri. Maskinen er med sideudkast og der sidder en opsamlingsboks bagpå, som kan bruges efter humør. Maskinen er efterset og serviceret med frisk olie, nyt tændrør og slebet og justeret. Alt fungerer 100 % perfekt og prisen er 5750 kr.

Med venlig hilsen fra Peter.
Bottrup Havemaskiner I/S

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 19-09-06 01:07

Køb du dig blot en "havetraktor" til plænen, men du slipper nok ikke for at investere i en (motor-)håndskubber også, til at tage "krogene" med. Jeg har slået græs proffesionelt i over 25 år. Har kørt med mange forskellige maskiner, bårde med front monterede og underhængte skæreborde. Jeg har endnu ikke prøvet en, der kunne klare ALT. Den maskine der kommer nærmest, er nok stiga's park serie med knækstyring, og også meget gerne den med diesel motor, men så nærmer du dig også priser, hvor naboens unger ville være lykkelige for at gøre arbejdet for dig de næste 40 - 50 år.
Privat har jeg en MTD med en 17,5 hk B&S motor, MED HYDROSTAT (har man først prøvet at ha' sådan en på sin rider, ønsker man aldrig mere at skulle tiæbage på en maskine med gearkasse). Den er købt sidste år i Dianalund maskinforretning, for 16.000 kr. Om maskinen hedder det ene eller det andet, tror jeg ikke spiller den store rolle i de billige klasser vi her taler om. Det er de samme motorer etc. de benytter, så der er næppe den store forskel på dette felt. Køb hos en forhandler, der ved, hvad han sælger, og ikke hos BAUHAUS, Harald Nyborg, Bilka og hvad de nu hedder, så er der en chance for, at du også kan få de rigtige reservedele til bæstet, hvis du en dag skulle få brug for det. Og så gør dig selv den tjeneste at prøve en med hydrostat inden du handler. Personligt vil jeg give 20% af klippebredden, bare for at slippe for at have en gearstang siddende og stritte et eller andet sted. Den hænger altid fast i buske og alt muligt, når man mindst har brug for det.
Og så køb dig en billig rotorklipper til alle de kroge, du ikke kan komme ud i med rideren. Om den er selvkørende eller ej betyder ikke det store, bare den er solid og billig .... den kan nemlig også bruges til at luge ukrudt med, hvis det bliver for stort, og så er den emmi8nent til at "fjerne" hæk afklip med, de steder man ikke lige synes det kan betale sig at samle det op. Men det nænner man altså kun at gøre, hvis den ikke er for dyr.

God fornøjelse

Finn

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 26-09-06 20:55

Du kan evt gå ind på www.dba.dk og der søge efter havetraktor .Da kommer der en masse brugt op men såmænd også en hel del forhandlere som netop nu har et kæmpe godt tilbud her i høsten.
Der er for og imod med front og centermonteret klipper.Frontmonteret trykker ikke græsset ned før det slåes-men kan ikke samle op (som jo er godt at have ) Sneslynge(hvis det skulle blive aktuelt)
Du kan jo vælge at købe en traktor og prøve at slå dit græs og se om du kommer ind alle pladser uden en "lille" ekstra klipper hvis ikke kan du jo forme din plæne efter dit redskab.

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 26-09-06 23:31

Hejsa derude.

Har solgt Toro'en men har fået en Craftsmann plænetraktor ind. Den er købt 1. gang i november 2004 og er som ny. Skal lige have den serviceret og efterset, så er den klar til salg. Prisen fra ny var 11.995 kr og min priside er 7500 kr. Derudover kommer der en Jonsered plænetraktor ind sidst på ugen. Den er så vidt jeg har fået at vide fra engang i 2000 men skulle være intakt på alle måder. Dog får den et nyt batteri og naturligvis også et service, så den er 100 % igen.

Ring hvis der er noget I kan bruge.

Med venlig hilsen fra Peter
Bottrup Havemaskiner I/S

Jeg har forøvrigt også meget andet end plænetraktorer. Forretningen skulle forestille sig at være under afvikling men mine kunder vil det åbenbart anderledes.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 27-09-06 07:10

Tak for alle sammen og kandu.dk. Jeg har købt en Mtd traktor. mvh
Pk2dk99.

Annuller spørgsmålet
Fra : pk2dk99

Dato : 18-11-06 12:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål