/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tunneldrivehuse
Fra : lillelyst
Vist : 3084 gange
200 point
Dato : 17-09-06 15:51

Hej. I forbindelse med udvidelse af vores produktion, har vi planer om at investere i tunneldrivehuse og producere økologiske produkter til næste sæson. Er der nogen der har en idè om hvad sådan nogle huse vil løbe op i ? Nye som brugte?
Google synes vi ikke har kunne give et fingerpej?

På forhånd tak for evt. tip.

Venlig hilsen
Lillelyst

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 17-09-06 16:02

Glemte lige at nævne at vi snakker samlet pladsbehov på ca. 250 m2.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-06 16:22

Du har ret, der står ikke meget om tunneldrivhuse, men i dette link http://www.froeportalen.dk/froeavleren/alle/200306/Tunnelfroeavl_af_havefroe/?emneord=0&ukrudtsarter=1&mark=0

er dette firma nævnt http://www.rovero.nl/

Jeg håber det kan hjælpe lidt på vej??

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 17-09-06 16:24

Hej og foreløbig tak for linket som jeg også selv har haft set på. Arbejder videre med mulighederne.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 17-09-06 20:41

Her er der et 300 m2 brugt til 16000.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46296494

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 17-09-06 20:49

Undskyld jeg blander mig, men kan ikke undlade en stille undren : hvorledes kan man betragte varer, drevet frem under plastic, som 'bedre' end andre ?
Jeg har samme holdning til 'økologiske' varer fra fx Spanien - er økologien ikke 'gået fløjten' med al den diesel der er brugt på at fragte tingene til DK ?
Hvornår begynder vi at anlægge en helhedsbetragtning, og kigger på den totale samfunds-belastning ?

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 17-09-06 21:11

Hej Niederhof. Grunden til at vi vil prøve at dyrke økologiske produkter under tag er ikke fordi vi er fanatisk, men blot fordi vi har en del kunder som efterspørger produkterne.
Når vi så vælger tunnelløsningen er det fordi vi selv har en del indflydelse på produktionen uden at være afhængig af vind og vejrforhold og ikke mindst nedbørsmængderne. Man kan jo passende spørge hvor "ren" er vandet som kommer oppefra set i lyset af alt den forurening som bliver sendt i den retning?!

Man kan sikkert dele emnet op i flere grader m.h.t. økologisk tankegang, for du har da helt ret i at begrebet økologi kan diskuteres når man tager dieselforbrug osv i betragtning, men personligt fornemmer jeg at hovedparten af vore kunder som vi drøfter emnet med når vi er på markedspladserne og i vores forretning, er den, at sprøjtegifte er et særlig vigtig punkt i dèn diskussion og et punkt rigtig mange øko-kunder lægger stor vægt på.

Venlig hilsen
Jørgen Ries
Lillelyst gårdbutik & frilandsgartneri

Til Mokof: Tak for dit link, den tager vi fat i snarest.