/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
uren hud..alternativ behandlig
Fra : solling
Vist : 1081 gange
75 point
Dato : 17-09-06 15:17

´jeg er snart ved at blive sindsyg.....hvordan kan man blive ved med at have mega uren hud når man er 25 år... jeg troede det var noget der hørte teenageårene til men nej.... jeg ligner stadig et pubertetsbarn i ansigtet. Jeg spiser meget sundt, ingen chips, slik, chokolade, cola osv... massere grøntsager, 2-3 liter vand dagligt, frisk luft og jeg renser min hud morgen og aften. Jeg drikker molkosan i mit vand, har prøvet biodrainkuren, teetreeoil, jænvlige ansigtsbahandlinger, frugtsyrepeeling, creme fra hudlægen, alle cremer der findes til at rense og pleje med, jeg spiser p-piller.....hmmmm ....ja jeg har snart prøvet alt!!!!!
Nu er jeg begyndt at overveje om det mon ikke er noget der skal "ordens" indefra?? der hjælper vel ikke at rense, klemme, smøre osv når det bare kommer igen... der må jo være noget der forårsager det?? men da jeg jo spiser rimlig sundt kan jeg ikke selv gennemskue det. Jeg har nu overvejet at få taget en vitamin og mineraltest hos en kost vejleder men vil lige høre om der er andre der har nogle gode tips....... kender i til nogle former for alternativ behandling for uren hud?????
HJÆLP HJÆLP INDEN JEG BLIVER VANDVITTIG!!!
PÅ FORHÅND TUSIND TAK

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 17-09-06 15:33

Her er nævnt nogle ting man selv kan gøre. Det kan være ting du allerede er i gang med, men ikke har nævnt i dit indlæg.
http://www.netpatient.dk/Bumser-Acne.htm#Hvad du selv kan gøre

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 17-09-06 16:02

Det kan altså også være et hormonelt problem. Jeg er selv 37 år og har efterhånden lært at leve med det - især efter, at jeg fik lægernes ord for, at det er hormonelt betinget i mit tilfælde.

Udover diverse alternative behandlinger, som jeg ikke kender så meget til, kunne du derfor forsøge at skifte til et andet mærke i p-piller. Diane mite er f.eks. meget effektivt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-09-06 16:05

Jeg forstår altså ikke... Du skriver, at du har prøvet "creme fra hudlægen..."??
Hvis du har været hos hudlægen og har fået creme, der ikke virker, så må du da tilbage til ham..

Bumser er ikke nødvendigvis noget, der går over af sig selv. Jeg var over 40 før jeg fik smølet mig til hudlægen ............. -og fik bumserne væk med en antibiotikakur. Kuren varede flere måneder, men bumserne forsvandt næsten helt i løbet af den første uge.

Så: Tilbage til hudlægen! Bumser er en infektion, og den skal behandles som en sådan.

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 17-09-06 16:32

Bumser er et resultat af mange ting. Selv blev jeg pumpet fuld af antibiotika, da jeg var i tyverne - uden nogen form for resultat - så reelt set er der ikke nogen mirakelkur, der virker på alle. Man er nødt til at prøve sig frem.

Til gengæld lider 7 ud af 10 danske kvinder af det samme problem som mig - og så er det hormonerne, den er gal med og dermed dem, der skal behandles, før problemet går væk.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 17-09-06 16:45

jeg tror nu også jeg vil lappe til hudlægen igen...det er efterhånden ved at være en del år siden sidst og så vil jeg prøve at skifte p piller til diana mite .....
gerne flere gode råd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-09-06 18:52

Du er vist da selv inde på løsningen - du bruger p-piller og kan derved mangle bla vitaminer m.m. - især b-vitaminerne - så hudlæge og undersøgelse for vitamin og mineralmangel tror jeg på i dit tilfælde

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 26-09-06 16:25

Kære Solling,

Hvis du vil til bunds i dine problemer omkring uren hud, er der hjælp at hente på www.injiva.dk - hvor behandlerne har afhjulpet dette problem mange gange før.

Held og lykke og god bedring!!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-09-06 17:38

Annuller spørgsmålet
Fra : solling

Dato : 03-02-07 17:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål