/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Skift fra PC til TV skærm via genvej
Fra : Steffansteffan
Vist : 1256 gange
20 point
Dato : 28-12-02 15:54

jeg har et Geforce4 Ti4200xp Turdo grafikkort med TV-out, og for at jeg kan komme til at se et billede på mit tv skal jeg klikke denne lave vej hver gang.

> start > Indstillinger > Kontrolpanel > Skærm > Indstillinger > Avanceret > nVIEW > Endhedsindstillinger > Outputenhed > TV

kan man ikke gøre det på en lettere måde, F.eks. ved at trykke "Ctrl + F7" eller så dan noget. Eller kan man oprette en genvej.

Håber der er nolge som kan hjælpe :)

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 28-12-02 16:00

Det kan du med TV-tool

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 28-12-02 16:02

hvor henter jeg TVtool

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 28-12-02 16:04

Det gør du her: http://tvtool.info/index_e.htm

Men du kender da peer to peer. Kunne jeg se på dit tip.

Good luck - Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 28-12-02 16:05

Ja, men det er jo kun en demo (15 min.) :(

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 28-12-02 16:06

kan det ikke lade sig gøre uden Tvtool?

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 28-12-02 16:06

...Men du kender da peer to peer. Kunne jeg se på dit tip.

Good luck - Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 28-12-02 16:08

jeg er ikke så god til det er med Crack og det skal man have, for hvis ikke så koster det 100 kr.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 28-12-02 16:09

http://www.kandu.dk/dk/tip/2631

Så forstår jeg ikke... ?

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 28-12-02 16:11

men det jeg vil frem til er om der findes en genvej til at skifte fra skærm til skærm uden brug at TVtool

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 28-12-02 16:13

jeg vil bruge de drivere som er med mit grafikkort.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 28-12-02 16:53

Det kan du ikke - måske med et tilsvarende program, men...
Hvad er du bange for mht. tv-tool?
Du kan installere præcist de grafikkort-drivere du synes om også med tv-tool installeret.

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : technet

Dato : 28-12-02 17:34

NVIDIA nView Desktop Manager

se det på film hvordan du gør
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=nview_tutorials

men ellers leg dog med den der ligger i din kontrolpanel ( prøv ogaå at højreklik på den )
åbn den og så klik på genvejstaster

--------------------------------------------------------

og dette kan vist ikke skrives tit nok

http://www.digit-life.com/video.html

Accepteret svar
Fra : eizo_dk

Modtaget 20 point
Dato : 28-12-02 23:58

Hej Steffansteffan.
Du skal bruge nVidia's driver (Detonator) for at skabe en genvej til din TV-OUT funktion. Bruger du XP er linket her http://download.nvidia.com/Windows/41.09/41.09_win2kxp.exe
Eller må du under klikke dig ind på www.nvidia.com og hente til andet styresystem der.

Efter du har installeret driveren (eller har den allerede), skal du højre klikke på skrivebordet og vælge "Egenskaber".
Klik så på fanebladet, "Indstillinger".
Derefter klikker du på "Avanceret" lige over "Anvend".
Så skal du vælge fanebladet "GeForce" til sidst i rækken.
Her dukker der en menu op, ude til venstre.
I menuen skal du klikke på "Hjælpeprogrammer på skrivebord".
I højre side skal du krydse "Aktiver desktop manager" til.
Klik derefter på "Konfiguration af Desktop Manager"
En ny menu dukker op, find fanebladet "Genvejstaster" og klik på den.
Scrool ned til bunden af listen og klik på "Skift til den næste skærmenhed"
Klik derefter på "Tilføj...".
Tilsidst skal du her definere nogle taster der aktiverer din TV-OUT funktion.

Eksempel: Hold CTRL og F1 tasten nede, og slip. Klik derefter "Ok" og voila, så har du din genvej til din TV-OUT!

Det er lidt besværligt, men det skal jo kun gøre en gang, og så funker det!

Regards Eizo_DK!

Kommentar
Fra : eizo_dk

Dato : 29-12-02 00:00

Crap, jeg så sgu ikke engang du allerede kendte til nVIEW menuen!
Heh, så finder du lynhurtigt ud af det...

Sorry pal!!!

Regards Eizo_DK