/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med opdatering
Fra : Reichstein
Vist : 747 gange
49 point
Dato : 17-09-06 11:55

Jeg har haft det problem, at jeg ikke kunne opdatere jeg fik hele tiden at vide, at opdatering mislykkedes, det han jeg nu efter at have prøvet mange forskellige ting, - så jeg er ikke helt sikker på hvad der er årsag til, at jeg nu kan opdatere. Jeg er nu i den situation, at jeg bliver ved med at få besked om, at der er en opdatering klar til installation, - jeg har installeret den, men alligevel får jeg hele tiden en besked om, at den venter på opdatering, - det drejer sig om opdatering 920872

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-09-06 11:58

Hos mig er den ok installeret, men du kan da prøve at fjerne den, genstarte og så hente den igen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-09-06 12:01
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-09-06 12:01

eller - gå ind på windows update - find opdateringen og se om den er mislykket - dbl klik på den i så fald og prøv igen

tror nu nok du får svar på dit andet spørgsmål trods alt
http://www.kandu.dk/Spg93762.aspx

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 12:22

Vis den er installeret så gør dette>
Åben>kør og skriv
regedit>klik>ok
Når regedit åbner så kan du se om den er installeret her>
(følg strengen i venstre side hvor hvert \ er et +,og fører din videre til næste under nøgle/streng)

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Updates\Windows XP\SP3\KB920872
Er den der så er den installeret.

Så finder du denne nøgle streng>

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\HotFix\KB920872

i højre side finder du>

Installedog dobbelt klikker på samme og tjekker om Værdidata er sat til 1>vis ikke så ændre den til 1.
mærke i Hexadecimal vis den ikke åbner med det.
genstart pc'en.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 12:24

i højre side finder du>
Installed

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 17-09-06 13:21

Jeg kan ikke følge med i din opskrift Manse9933, men jeg kan se at den er installeret:
Installed Windows Updates List: JAN

Created by using WinUpdatesList
Name Description Installed By Installation Date Display Version Update Type Operating System Web Link Uninstall Command
KB920872 Opdatering til Windows XP (KB920872) Reichstein 17-09-2006 1 Update Windows XP http://support.microsoft.com/?kbid=920872 C:\WINDOWS\$NtUninstallKB920872$\spuninst\spuninst.exe

Alligevel får jeg hele tiden en meddelelse om at den venter på opdatering.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 13:33

Nede i denne streng er der en under nøgle som wu tjekker
for at sem om den er installeret som hedder>

Installed

Den er i højre vindue nå du er nået frem til og makere
enden af strengen

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\HotFix\KB920872

(enden af sterengen>KB920872)
i højre side dobbelt klik på>Installed
og sæt værdien til 1,vis den ikke står til 1 i forvejen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 13:46

se om der stå 0x00000001 (1)< ud for Valid nøglen samme sted i højre side,vis ikke så meld lige tilbage.

installed>skal se sådan ud>0x00000001 (1)< for
at wu kan se om den er installeret,jeg
har set problemet før hvor der er sket en fejl i disse nøgler(forskællige opdateringer)
Der findes foresten mange nøgle rettelses reg keyes unde på nettet som skulle løse problemet med forskællige
problemer med forskællige opdateringer(hotfix)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 13:47

så det er ikke noget nyt problem,det sker gang på gang selv om opdateringerne er installeret.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 17-09-06 13:54

Den står til 1

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 13:56

har du genstartet pc'en efter at du har installeret omtalte opdatering?

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 17-09-06 13:59

Ja op til flere gange har jeg genstartet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 14:18

Okay så har jeg kun et foreslag til bage>

Gå ind under tjenester og stop>
Automatiske opdateringer
dobbeltklik på samme>starttype deaktiver>stop
du kan starte den bagefter igen.
Tjenester>skriv/kopier dette ind i kør>

services.msc

>ok

Når du har stoppet tjenesten så gå ned og slet inholdet
af disse mapper(slet indholden i mapperne ikke mapperne)
I toppen af EX>rediger>marker alt,så til filer>slet,også i toppen af EX/stifinder.

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\DataStore

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\EventCache

C:\WINDOWS\system32\CatRoot2

ikke farligt,jeg gør det hele tiden og du får lidt mere plads på disken

Genstart pc'en.

start så Automatiske opdateringer igen.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 14:23

du skal måske også slå automatisk opdatering fra i kontrolpanelet,så den ikke låser filerne

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-09-06 15:02

Prøv at fjerne den opdatering, og gøre det sidste jeg lagde til dig her http://www.kandu.dk/spg93762.aspx

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 17-09-06 16:02

Alt er nu prøvet, med undtagelse af den opskrift sti_s gav med at geninstallere automatiske opdateringer ved at gå i tools, og køre Reinstall Automatic Update Service, med din Windows CD i drevet, jeg var ikke hvor "tools" er!

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 49 point
Dato : 17-09-06 16:07

Når du åbner Dial-A-Fix ligger knappen TOOLS nede bunden. Klikker du på den, får du en ny menu.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 16:13

stl_s>jeg har lige hentet det program du henviser til,
det ser ud til at være et godt program med en masse mulighedder,så kan jeg gå væk fra den gammle metode med at slette mapper manuelt,det kan jeg åbenbart gøre fra programmet(de samme mapper)så tak for det,det skal med i min værktøjs kasse(usb key/floppy)så kan jeg løse problemt hos folk uden at installere programmet,fedt mand
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 16:15

problemer/problemet

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-09-06 16:19

Du kan også få nogle mere avancerede versioner af den http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 16:30

Fedt,kan det også kører selvstændigt/stand alone.det er på 13.7 MB,jeg har ikke lige tid til at teste det lige nu,har hentet det.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-09-06 16:34

Det bliver jo ikke installeret, bare udpakket.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 16:38

Okay,tak for det,så kan det kører på USB disk.

Undskyld jeg spammer dit spørgsmål Reichstein

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 16:39

man skal bare rydde op i folks regedit bagefter for tomme nøgler.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 17-09-06 16:45

Det er i orden Manse9933, det er bare godt så mange som kan hjælpes. Lige nu afventer jeg, om opdateringsbeskeden popper op igen, efter jeg har kørt en geninstallering.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 16:52

pop>der er ny opdatering til din pc

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 17-09-06 16:59

Pyh ha, - det må du ikke engang sige for sjov

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 17:07

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 17:14

Jeg har ikke selv slået win update til,det bliver den kun den anden tirsdag i hver måneden(eller jeg går ind på WU),hvor de sender deres opdateringer ud om aftenen til onsdag,det er meget meget sjælden at de sender opdateringer ud før,så skal det være en meget kritisk opdatering,og som man vil få oplyst i forskællige pc sikkerheds/magasiner nyheds e-mail's.
Den er stoppet under tjenester,hvorfor bruge resuser til ingen nytte

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 17-09-06 17:16

Tak for svaret stl_s. Og også tak til Manse9933, jeg tror jeg har fået bugt med problemet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 17:18

Godt nok,hygge.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-09-06 17:22

Godt det lykkedes til sidst .

Jeg har nu de autoupdates slået til, ellers glemmer jeg det bare

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-09-06 17:27

abonner på microsoft sikkerheds mail,får man 3 dage før opdateringerne er til rådighed + sert.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-09-06 17:47

Okay takker, men jeg glemmer det nok alligevel