/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
Navigator 3.55
Fra : peter1704
Vist : 913 gange
100 point
Dato : 17-09-06 11:17

Hvordan får jeg navigator 3.55 til at køre under windows xp ?
P

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-09-06 11:38

mener det skal være min. ver. 3,60

hvilken fejl får du ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-09-06 11:40

Det kan nok ikke lade sig gøre. Er det muligt at installere programmet på computeren.

Hvis det er muligt er det bare at køre programmet i en anden tilstand.

Højreklik startfilen og vælg egenskaber. Under fanen kompatilitet vælger du så Win 95 feks.

2 spørgsmål det er da alt for meget

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-09-06 11:41

Citat
Alternativt kunne du jo installere dos på en seperat partition....

refi´s forslag

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-09-06 11:45

der er mange problemer med at at få det til at funke, bla. at få det op i fuld skærm,
printning, mv. der skal sansynligvis skrives noget i din config fil, samtidigt med du
prøver at få det til at som kører under win95

Kommentar
Fra : peter1704

Dato : 17-09-06 12:04

Programmet kan godt installeres,( Det er installeret ) problemet er bla. at den skriver at man ikke kan skrive til harddisken og at det ikke kan vises i fuld skærm

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-09-06 12:08

hvad kompatibel tilstand kører du programmet i

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-09-06 12:24

du skal have administrator rettigheder tll mappen hvor navi ligger

Kommentar
Fra : peter1704

Dato : 17-09-06 12:27

Kompatibiliteten er sat win 95,og med 256 farver og opløsning på 680x480.

Kommentar
Fra : peter1704

Dato : 17-09-06 12:47

jeg har også admin retten, hvad skal jeg da gøre andet end at sætte kompatibiliteten til det som jeg allerede har ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 13:55

Måske installere dos

Kommentar
Fra : peter1704

Dato : 17-09-06 14:19

Av for den det havde jeg ikke tænkt på. Men hvor kan man få det i dag ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-09-06 14:24
Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 14:26

Læser du ikke dit andet spørgsmål

Kommentar
Fra : peter1704

Dato : 17-09-06 14:29

jo svaret er læst. Men det skulle jo gerne være sådan at jeg ikke skulle genstarte maskinen for at afvikle programmet og jeg forstå ved det svar at jeg opretter en partion til og så skal jeg jo netop genstarte !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 14:33

Det var blot for at gøre det mere sikkert......

XP og dos i blanding kunne give problemer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-09-06 14:42

Ja refi det er vist ikke let og gøre tilfreds.

Kommentar
Fra : peter1704

Dato : 17-09-06 14:59

Problemet må jo være til at løse ! Jeg har set det fungere , men har ikke kunne få oplyst hvordan.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 15:06

Problemer kan løses på flere måder

Hvis du absolut vil have det løst på en bestemt måde du har set - så er det jo der hvor du har set det du skal spørge.....

Der er ikke to der løser et problem på samme måde.....

XP indeholder jo ikke dos - blot en doslignende mulighed......

Kommentar
Fra : LeifHansen

Dato : 17-09-06 18:40

Det kan absolut ikke lade sig gøre at køre under xp. Jeg har selv rodet med det i flere uger. Eneste mulighed er en dos-partition. Og så skal maskinen genstartes for at swifte rundt. Eller kan du bruge to maskiner, en med XP og en med DOS og bruge en skærm/tastatur swift. Eller skal du ud og finde noget nyere programmel feks stone's summasummarum.

Kommentar
Fra : henrikdj

Dato : 25-09-06 06:03

Hej,
Jeg er bange for at LeifHansen har ret.
For at kunne køre 3.55 under XP (eller rettere fra Win2000 og op) kræves der at Navision Licensen har granulet Win32. Og da man ikke kan udvide Navision-licensen er den mulighed udelukket.
mvh
Henrik

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 28-10-06 22:45

instalere wintuel pc
og instalere dos i den
så har du begge dele

Kommentar
Fra : LeifHansen

Dato : 28-10-06 23:48

I så fald skal harddisken være fat32 (eller hvad f. det nu hedder) formateret ikke ntfs (eller hvad f. det nu hedder) så er der MÅSKE en chance.