/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
rabatkode til tog/flyrejse?
Fra : jomfruane
Vist : 1413 gange
50 point
Dato : 17-09-06 10:57

Hej jeg skal til stickholm om 14 dage og det irriterer mig at der hver gang man kommer til bestillingssiden er mulighed for at indtaste en rabatkode fx hos sj (det svenske tog) - hvorfor skal jeg betale fuld pris så?
jeg hæver til 500 point hvis der kommer svar med brugbar kode til fx SJ, SAS eller flynordic.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 11:04

Ved ikke lige hvilken rabatordning SJ kører med....

Men det er meget normalt med rabatter af den ene eller anden art - Tyskland bruger det samme i deres tog....

Ved flyrejser samler du også point hos de forskellige selskaber...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-06 12:09

Som Refi skriver, er det sikkert en rabatordning, når man sidder og læser på deres hjemmeside, er der så vidt jeg kan se, to forskellige måder at blive "medlem" på

https://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=3695&a=16883&l=sv

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-09-06 12:21

nu harjeg oprettet mig som comeokunde, men det gav ingen rabat desværre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-06 12:23

Hva' så hvis du prøver denne ???

https://www.sj.se/login/userAdminRegister.do?method=init&d=3695&a=16877&l=sv

jeg kan ikke på siderne se hvordan det ellers kan hænge sammen, så om ikke andet så prøv at ringe til dem

God tur

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-09-06 12:24

det var netop den jeg brugte nord..

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-09-06 12:25

hø hø stickholm
nogen der har hørt om det sted?
Mente selvfølgelig stockholm...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-09-06 12:26

Fra Nordsted1's link

Citat
Har ditt företag ett Företagsavtal med SJ? Då kan du anmäla dig som Commeo-medlem här.

Så betyder det " Har din virksomhed/firma en aftale med SJ, så kan du melde dig som Commeo medlem."

Dem der rejser meget får rabat. Hvis det kun er denne ene gang du skal til Stockholm, så får du ikke rabat, men skal du ofte til Stockholm, så kan du købe rabatbillet som i Danmark.

http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=3526&l=sv

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 12:28

Det har vi gættet for længe siden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 12:29

Altså at det var Stockholm

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-09-06 12:33

ans - man kan også melde sig som privat, så vi klapper lige et par heste, men bortset fra det så har det intet med rabatkodefeltet at gøre...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 12:33

I Tyskland har de et såkaldt Bahncard....

Det bevirker at du får rabat på alle togrejser, men prisen bevirker så også at man skal rejse en del blot for at få kortprisen refunderet......

Så jeg tror ikke du får noget ud af en evt. rabatordning ved et par rejser om året...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-09-06 12:35

Kan i ikke lige starte forfra?

Fidusen er at finde en rabatkode, ikke en rabatordning.
Jeg kender utallige firmaer der ind imellem sender en kode ud til udvalgte på hemlige lister, så mon ikke der sidder en med en listig kode fra et fødselsdagsbrev fra SAS eller lignende?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-09-06 12:43

Sådan en kode har jeg ikke. Hvis jeg havde ville jeg ikke misbruge den for kandupoint.

Så klap du selv hesten. Måske du får en kode, der vil bytte for kandupoint.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 12:58

Nu sidder du direkte og opfordrer til ulovligheder - det er ikke særlig smart her....

Hvis du mener den slags koder kan bruges af alle og enhver må du jo finde en i sverige der bruger dem.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 13:01

Desuden ville du aldrig få rabat på den måde - det får nemlig den der EJER koden

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-09-06 13:02

jeg har tre gavekort jeg kan uddele gratis til et telefonselskab, nedsat pris på cdér fordi jeg får spam... lidt længere ud på landet behøver vi vist ikke bevæge os her...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-06 13:03

Prøv at ringe til dem, så kan vi alle blive lidt klogere, når du bagefter fortæller hvordan det hænger sammen

https://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=132&a=2330&l=sv

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-09-06 13:07

nu er det somudgangspunkt allerede billigere at flyve end at tage toget, så jeg tror mere på det er muligt at finde en bedre pris på denne transportform, men jeg ringer bestemt til SJ i morgen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-06 13:16

Hvorfor vente til i morgen??

Kundtjänst
Öppettider Telefon (+46) 0771-75 75 99, tonval 1
Helgfri måndag-fredag

Lördag - söndag

Texttelefon: (+46) 0771-75 75 66 (endast för dig som ringer från egen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-09-06 13:16

Citat
refi

Dato : 17-09-06 13:01

--------------------------------------------------------------------------------
Desuden ville du aldrig få rabat på den måde - det får nemlig den der EJER koden

Det tror jeg også. Det ligner sikkert det system, som SAS bruger. Bonuspoint bliver indsat på brugerens konto.

Rabatten opnår men ikke på samme dag, men over en periode og kan bruge den, når det kan betale sig.

Så jomfruane ring du bare til SJ. Jeg tror ikke at du her og nu får rabatten fratrukket, hvis du skulle kunne blive medlem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-06 15:01

Hej jomfruane...Har du fået ringet, i så fald hvad kunne SJ så fortælle??

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 20-09-06 18:48

nummeret virker ikke, så jeg har ikke kunnet kommet igennem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-06 19:00

Mægtig god reklame for SJ, det kan da godt være det er bedre at tage flyet, når ikke engang deres
tlf. virker

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 20-09-06 19:02

jo, det er også 500kr billigere at flyve

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-06 19:09

Ja, så syntes jeg ikke valget er så svært

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 20-09-06 19:19

Nej vel, men så skal man jo lige tage den træge gennemgang i lufthaven i kbh og togrejsen fra arlanda til 400kr retur

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-06 19:37

Tag det som en oplevelse, og tag et blad med til lufthavnen og togturen

Annuller spørgsmålet
Fra : jomfruane

Dato : 25-09-06 09:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål