/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rhodos
Fra : 5705
Vist : 2129 gange
100 point
Dato : 17-09-06 09:46

Er der noget ( udover den gamle by ) der kan anbefales at se på Rhodos ? Eventuelt gode spisesteder ? Smukke vandreture, gode badestrande og andet ?

Hilsen Anne Mette

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-09-06 10:32

Det kommer jo lidt an på hvad du er til, men jeg kan anbefale følgende:

Sommerfugledalen

Epta Piges ( Seven Springs) Godt spisested samtidig

Lindos Akropolis

Har du bil eller scooter, så kan du smutte til Monolithos, hvor der samtidig er en lille beskeden taverna, hvor de laver gedigen og rigtig god græsk mad. Kan bl.a. anbefale deres Eggplantsalat. Priserne er osse yderst rimelige.

Akvariet i Rhodos by er afgjort osse et besøg værd.

Inde bag Mandrakien på Rhodos havn ligger der et spisested som hedder "Embona" De laver utrolig dejlig mad i rigelige portioner. Prismæssigt er de ikke de billigste, men det er godt.

Er du i nærheden af Faliraki om aftenen så prøv Restaurant "Opera" Et af de store steder, hvor de kan stege en bøf i 3 niveauer..rare, medium, spoild. Det er godt, men ikke specielt græsk. Prisen for 3 retter med vin og aperitif ligger omkring 70 Euro. Hvis du betaler med kreditkort, så har de en bankdikteret regel om at hver bon ikke må være større end 70 Euro. Køber du for mere, så fordeler han det på flere bons, og fremdaterer regningen.

Han fusker ikke, men de har vist en underlig bankregel. Sidst vi spiste der, fik jeg 3 Dry Martini, 3 x Muslinger a la Opera, og 1 Oksefilet steak i overstørrelse (bestilt) m. stærk sauce ( whauuuu den VAR stærk. For stærk) + 2 x flamberet peberbøf efterfulgt af 3 x is sat op til narrestreger. Vi købte en flaske Portugisisk fint mousserende rosé vin (grækerne kan IKKE lave vin LOOL) og 3 store flasker sparkling vand. Ialt blev det 190 Euro.

Det var sån lige hvad jeg kunne komme i tanke om

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-09-06 10:37

BTW.

Hvis du bevæger dig væk fra Sokrates street i den gl. by og siver ud i de helt små gader, hvor der ikke er plads til et meningsskift, ligger der afskillige små spisesteder, som ser vildt spændende ud.

Kommentar
Fra : Nefertari

Dato : 05-10-06 21:56

Rhodos er bare en dejlig ø..har boet der et halvt år..
Der er nogle ting man bare må se når man er der, som du selv siger den gamle by, men også Lindos(den hvide by) er noget man bare må se..
Lindos er en typisk lille hvis græsk by med små gader og hyggelige taverner. Som alle andre græske byer med respekt for sig selv, har Lindos sit eget Akropolis(højeste punkt) super lækker udsigt deroppe fra, men også en god travetur op. Lad være med at tage de stakkels æsler op - har set ejerne sparke og slå dem adskillige gang De gode strande på Rhodos ligger alle på den østlige side af ørn. Den vestlige har de blæsende og stenede strande, som tilgengæld er gode til kitesurfing etc. I Rhodos by ligger den bedste strand til højre for akvariet, som ligger helt ude på spidsen. Ellistranden hedder den.
Men vil I køre lidt efter en strand, så er den bedste absolut Tsambika..ca. 30 km fra Rhodos..lækker hvid sandstrand hvor man, som alle andre strande, kan leje solstole.Tsambika ligger mellem Rhodos by og Lindos. Ved Lindos er også god sandstrand.
Hvis i lejer en bil en dag er der mange hyggelige landsbyer man kan køre gennem og kigge lidt på..(bla. Archangelos)invester i et godt kort. Man kan også leje scooter...mange scooterudlejere i byen..nem og god transport. Bus er også en mulighed, busstationen ligger tæt ved havnen og kører bla. til Lindos ofte. Let og billigt. Spørg evt. jeres rejseleder.
Faliraki er en by tæt på Rhodos by..stranden er dejlig! men så synes jeg også det er det..mest en party by for tyskere og englændere...
Hvis I kan lide fx. fisk tag til Ialyssos, der ligger La Bonita, som ejes af Papa..han taler svensk og er altid god for en historie. Bestil hans store fiskeplatte..LÆKKERT!
Restauranter er der mange af..gode og mindre gode.. en rigtig lækker og hyggelig restaurant er Wonder, der er svensk ejet. Den ligger på El Venizelou(gade)!! Eller Quality i den gl. by.
Hvis I bare skal have lidt let at spise har de super lækkert brød, kager og sandwich i Det Svenske bageri..der er to, en tæt ved ellistranden og en i den anden ende af byen.
Der er desuden også et stort vandland tæt på Faliraki..
Sommerfugledalen er et besøg værd..men kun i sæsonen for dem..spørg dernede..
ADVARSEL: timesharesælgere!! Der kører unge skandinaviske mennesker rundt dernede, gerne to og to på scooter der stopper mennesker på gaden og i vinder tilfældigvis den helt store gevinst ved dem..I får den bare kun hvis i tager med en taxa uden for byen.. I vinder ikke en dyt, men I kan få lov til at bruge tid og penge på fusk...FØJ!! Jeg siger ikke timeshare er fusk i alle lande..men lige der er det..
Håber du kan bruge det til noget

GOD TUR!