/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
mobil batteri
Fra : 5705
Vist : 1580 gange
100 point
Dato : 17-09-06 09:40

Hej !
Er der nogen, der ved, hvorlænge et batteri til en mobiltelefon skal ligge i en fryser for at : "det kan blive næsten som et nyt " ?

Hilsen fra Henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 09:56

Hvor har du dog hørt det henne ???????

Kommentar
Fra : 5705

Dato : 17-09-06 10:08

Den er god nok, jeg har hørt det fra flere, men glemte bare, at få at vide i hvor mange timer det skal ligge der ! Og det er jo ikke noget, man kan gøre flere gange, og man skal FØRST gøre det, når batteriet er ved at være opbrugt, ved nedfrysningen kan man skabe lidt liv igen.

Hilsen Henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 10:23

Det må være ammestuesnak - det kan da have en virkning men den vil være meget kortvarig....

Ganske alm batterier kan også lægges på en radiator og derved få en smule mere energi - men det er som sagt MEGET kortvarigt....

Skulle det med fryseren have en varig virkning havde batteri/telefon-fabrikanterne nok for længst medtaget det i deres brugsanvisninger

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-09-06 10:33

DSIKKE EN JOKE HER SØNDAG FORMIDDAG.

Hvad med at prøve en mikroovn?

Hilsen
hawaii

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 17-09-06 11:43

Hej det jeg har læst for et par år siden - på ingeniøren.dk var at man skal total aflade batteriet, for det ikke skal blive for varmt lægges det fryseren et par timer måske. Hvorefter man langsomt men konstant aflader det. Men det er den gamle type batteri og ikke lithium

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 17-09-06 11:56

Svagt PC-batteriAf Stig Autzen 13.06.2003 18:25 Svagt batteri til bærbar PC.

Min kæreste har haft en bærbar PC i nogle år. Hun har altid sluttet den til 230V, og har derfor stort set ikke brugt batteriet. Batteriet kan kun holde få min. før det står af.

Har hørt løse røster om at det skulle hjælpe at aflade helt og genoplade igen nogle gange, og en har også foreslået at lægge batteriet i en pose i fryseren!

Er der nogen måde man kan "vække" et batteri igen? Eller skal man ud og invistere penge i et nyt?

Håber der er nogen der kan hjælpe os.

Af Ole Hansen 13.06.2003 19:26 Hvilken type akku er der tale om - NiCd, NiMh eller LiIon ? De skal behandles forskelligt, og "genoplives" på forskellig måder.

mvh. Ole Hansen

Af Steen 13.06.2003 19:55 Tja, jeg har et LiIon med samme problem, så ethvert råd i den retning modtages med glæde.

Af Stig Autzen 13.06.2003 20:26 Det er et Ni-MH 4000 mAh.

Af Ole Hansen 13.06.2003 21:00 En kort vejledning til LiIon er vedhæftet.

mvh. Ole Hansen

Af Ole Hansen 13.06.2003 21:06 En kort vejledning om NiMh er vedhæftet.

mvh. Ole Hansen

Af Anders Frederiksen 14.06.2003 0:49 NiMh har også en memoryeffekt omend den er mindre end NiCd: Ved sjat ladninger mister batteriet langsomt maks-kapaciteten. Dette bør rigtigt nok kunne "repareres" ved en serie (say 3) fulde af- og opladninger...

Fryser-"finten" er sidste chance for døde celler. (Og dine lyder ret døde) Typisk fryses batteriet ned for at holde temperaturen nede ved en efterfølgende chock-ladning med høj strøm... Men det kræver jo altså en kraftig strømforsyning eller lader - og at batteriet ikke er alt for smart (beskyttelseselektronik mv.)

Mvh.
Anders

Mht til LiIon: Fede celler - med den store ulempe at de ældes (permanent mister makskapacitet) med årene - også selvom de bar ligger på hylden...

Af Ove Poulsen 17.09.2003 18:33 Jeg har en Vega II fra 12 mdr 2001, batteriet er et Panasonic CGR-B1840E det er totalt dødt, og har mistet styrken igennem et ½ år, og den har afladet jævnligt. og brugen af PC har ikke været stort.
Hvad kan jeg gøre, har læst en artiklen om Lit.pdf, men den sagde mig ikke noget, er der hjælp at hente eller er det et nyt batteri

Kommentar
Fra : 5705

Dato : 18-09-06 07:11

Hej
Så har jeg prøvet det.Tømt batterriet,lagt det i fryseren i et døgn,og opladet det i 6 timer,har hjulpet,men hvor længe? Har tænkt at prøve med mit gamle hoved .........