/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
MP3 og musikvideoer
Fra : svnmp
Vist : 595 gange
100 point
Dato : 16-09-06 18:20

Er der nogen der har erfaringer med, hvordan man får lydniveauet på MP3 og MPEG filer, ensartet, det er rigtig irriterende hvis man vil høre/se MP3/MPEG filer, efter hinanden og så lydniveauet skifter mellem højt og lavt.
Jeg har kigget lidt på hvor mange kbs, de er optaget/downloaded med, men har konstateret at det ikke har ensartet indflydelse.
Findes der programmer e.lign. hvor man, på rimelig enkelt niveau, kan lave den slags ?

Accepteret svar
Fra : IPM

Modtaget 110 point
Dato : 16-09-06 18:37

Hej
Det ordner dette her

http://mp3gain.sourceforge.net/

IPM

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 17-09-06 01:11

Hej IPM

Jeg har nu prøvet dit hint til "MP3gain", det ser ud til at det virker på MP3 filer, men på MPEG filer (musikvideoer) har det ingen effekt, ud over at melde fejl på filerne, selvom jeg slår layer 1 og 2 fra i programmet, men jeg er da nået 50% af vejen.
Hilsen svnmp

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 18-09-06 21:26

Hej igen IPM

Jeg fik vist ikke skrevet, at jeg stadig søger et gratis program, der kan ensarte lydniveauet på videofiler (musikvideoer), jeg håber, at du eller andre kan hjælpe mig videre.

Hilsen BT

Godkendelse af svar
Fra : svnmp

Dato : 20-09-06 22:48

Tak for svaret IPM. Du reddede lige mine MP3 filer.
Skulle du høre/finde ud af noget vedrørende programmer, der kan løse lydniveauet på mine musikvideoer, så lad mig det vide.
Hilsen BT

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 23-09-06 18:41

Hej IPM og alle andre

Jeg har som før nævnt, at programmet "MP3gain" ikke egner sig til regulering af lydniveauet på musikvideoer, til orientering, hvis andre skulle forsøge dette, bliver musikvideoerne fyldt med digital billedstøj, når de har været kørt gennem programmet og dermed ubrugelige.

Jeg vil samtidig understrege, at programmet egner sig fortræffelig til MP3 filer, er utrolig nemt og ukompliceret, at arbejde med.

MVH BT