/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MFT beskadiget på partition D
Fra : per0702
Vist : 874 gange
300 point
Dato : 16-09-06 10:09

Jeg kan ikke fra hverken Windows XP eller DOS komme ind i partion D (drev D) hvor jeg har en del vigtige oplysninger. Når jeg undersøger det nærmere vises at MFT er beskadiget.
De 2 andre partitioner på harddisker kører udemeærket.
Hvad kan man gøre for at redde partition D?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-06 10:42

Hvad viser filformatet når du højreklikker på drevet i denne computer

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-09-06 10:44

tror desværre du skal have fat i et recovery-program til at genskabe tabt data

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-06 10:48

Hvis det er beskadiget er det muligt at genskabe data med forskellige programmer

http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm gratis

http://www.quetek.com/prod02.htm koster penge ;-

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-06 10:50

men man kan downloade en prøveversion af File Scavenger for at se om det virker og skulle man så ofre lidt er det vel heller ikke af vejen.

Der er også muligt at finde programmet andet steds med kode, men hvad ved jeg om det OD

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 16-09-06 11:56

Ved klik på filformat står der RAW, på de andre partitioner står der NTFS som der skal.

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 16-09-06 11:58

Recovery har jeg prøvet, men jeg kan slet ikke komme ind på partitionen D.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-06 12:02

Raw var lige det jeg frygtede. Det vil sige at filsystemet er ulæseligt.
Jeg har selv hunget i saksen men det er lykkedes mig at genskabe de fleste filer med File Scavenger

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 300 point
Dato : 16-09-06 12:10

http://www.kandu.dk/Spg64610.aspx

her er min tråd fra dengang hvor jeg sad i saksen.

Du skal lave en mappe på dín "brugbare" harddisk der er stror nok til at kunne indeholde det fra RAW disken. Når så den recover alle filerne komme din der over og er igen brugbare men det tager lang tid.
Du må for al skyld ikke installere eller på anden måde gøre noget ved dit d drev men bare installere File Scavenger på dit c drev og inde fra programmet kilkke dig frem til d drevet og genskabe derfra ud i den mappe du har lavet på dit c drev

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-06 12:16

mere RAW

http://www.kandu.dk/Spg66360.aspx

Prøv at søge på raw hvis du har lyst og du vil opdage at der er mange der har prøvet dett fænomen som ikke lige er til at forklare.
Eyvind her inde fra Kandu satte sig faktisk for at opklare mysteriet på et tidspunkt men vi kom ikke helt til bunds i mysteriet.

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 16-09-06 13:09

Tak for rådene, jeg prøver med Scavenger. Jeg vender tilbage med resultat og point.
Hvis der er flere gode råd, - så kom endelig med dem.

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 16-09-06 20:38

Download og kør TESTDISK - guide på http://www.helgec.dk/lost%20partition.html - følg guiden omhyggeligt og spørg hvis du er i tvivl

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-09-06 23:14

hej helgec >> der var du s.. hurtig (jeg havde slet ikke fået den oversat til dansk endnu og nu er det ikke nødvendigt)
jeg laver lige et link til din vejledning (Hvorfor lave noget dobbelt når man kan "genbruge")
fortsat god weekend

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-09-06 23:29

helgec >> henvisningen ligger her: http://www.hcma.dk/tips101to110.htm#no101

Godkendelse af svar
Fra : per0702

Dato : 17-09-06 22:39

Tak for svaret Fijala.
Jeg fik det hele over på et andet drev. Helgec udførlige beskrivelse virkede ikke på mit problem.
Med venlig hilsen