/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvem har ret til....
Fra : Muncken
Vist : 672 gange
499 point
Dato : 16-09-06 00:35

Jeg var lige inde i min profil for at se hvornår jeg først opdagede dette forum. Faktisk er jeg tæt på 2 års fødselsdag.
OG jeg undrer mig.....
Hvis jeg læser hvad KanDu oprindeligt var ment som. Så undrer det mig at der bruges tid på smæde-skrivning om visse brugere.
Jeg undrer mig virkelig????

Jeg kigger forbi engang i mellem, svarer hvis jeg mener jeg kan byde ind, Skriver et tip når jeg mener jeg har noget at dele.

Det var det jeg troede dette geniale forum var til??

Men har jeg taget fejl?
Er dette forum til hade skriverier blandt hardcore brugere eller????

Debat ønskes

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 509 point
Dato : 16-09-06 00:57

Hej Munchen.

Hvor har du ret, jeg forstår heller ikke hvad 'smædeoplæg' laver her på sitet. I mine øjne er de der kan finde på at lave den slags oplæg, ikke et hak bedre end dén eller dé person(er) de skriver om.

Jeg bruger osse siden som en slags 'Hjælpe Central', et sted hvor man kan søge spørgsmål besvaret eller måske selv hjælpe en anden. At der så, ind imellem, falder lidt hyggepludder af, det synes jeg er ok, men den evige kritik, nedgøren, hån og den slags - det er ikke ok!

Hvis man ikke synes man kan leve videre uden at få fortalt en given person sin mening om vedkommende, så kan man benytte sig af muligheden for at skrive privat til vedkommende. Den slags hører ikke hjemme blandt spørgsmålene og rykker relevante indlæg ned, på listen over 'seneste indlæg'.

God weekend!
Venlig hilsen og godnat herfra.

Dorthe

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-09-06 01:06

kandu.dk kan virke ret så anarkistisk uden regler og sanktioner.
benytter selv mindre og mindre tid herinde og tænker på helt at droppe det og så koncentrere mig om et andet hjælpeforum, hvor der er regler og sanktionsmuligheder, selv om der også er store mangler der, men de er trods alt ved at blive lavet om.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-09-06 01:35

Jeg tror ikke det kan undgås på sådan et forum, at der somme tider bliver nogen gniderier mellem folk.

Vi har forskellig måde at sige tingene på, forskellig måde at opfatte det der skrives, nogen har en kort lunte, andre forsvarer sig mod angreb, nogen går så meget op i at "svare" rigtigt, at de helst ikke tåler at andre blander sig, nogen snyder og har dobbeltprofiler, nogen kan ikke finde ud af at opføre sig ordentligt, og så er der de der er så seriøse at der ikke tåles lidt "udenomssnak", nogen brokker sig over at noget skrives i en forkert kategori o.s.v. o.s.v........

Problemet er nok i sidste ende, at der ikke findes en seriøs moderator der kan skride ind når tingene tager overhånd, og f.eks. slette sådanne tråde du omtaler, slette indlæg der bliver for grove, skulle varetage blacklistefunktionen i stedet for som den er nu, hvor nogen blacklister folk bare fordi de har en anden mening.

Men se nu har vi jo ikke en moderator....og derfor vil der dukke noget op som nogen ikke mener hører hjemme.
Og hvad kan man gøre.....se bort fra det, Kandu er stadig et sted med spørgsmål, svar og tips, selv om bølgerne nogen gange går lidt højt.

mvh dova

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-06 01:38

Citat
Jeg kigger forbi engang i mellem, svarer hvis jeg mener jeg kan byde ind, Skriver et tip når jeg mener jeg har noget at dele.

Det var det jeg troede dette geniale forum var til??

Men har jeg taget fejl?
Er dette forum til hade skriverier blandt hardcore brugere eller????

Bliv endelig ved med at kigge ind, seriøse brugere skulle nødig blive en mangelvare, ellers er der risiko for at Kandu udvikler sig som frygter, jeg kommer forbi næsten daglig, og har fundet megen hjælp her og blandet mig hvor jeg mener at min mening/viden kan bruges, jeg bryder mig ikke om hadetråde og gør opmærksom på det, skulle du blive "overfaldet" i dine egne indlæg, har du mulighed for at blackliste profilen, jeg ser det som en mulighed for at holde indlæggene nogenlunde sobre og ikke som en mulighed for at udelukke alle, som er uenige med spørgeren, det sidste er der desværre også set eksempler på.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-09-06 02:12

Det er klart at der opstår 'gniderier' blandt så mange brugere på en side som denne men jeg tror at dét der menes er at der ikke burde oprettes tråde om det, det er i hvert fald det jeg mener - har man noget man vil sige til en bruger, så kan man blot skrive privat til vedkommende, så man ikke 'spammer' 'seneste indlæg' til med den slags uvedkommende svadaer.
Jeg har selv fået en gedigen skideballe af en bruger som mente sig generet af mig, hvilket i øvrigt aldrig var min hensigt - men hatten af for at vedkommende skrev privat til mig, i stedet for at ødelægge en tråd eller måske oven i købet oprette en ny om dette.

Og nu ER det dælme sovetid

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-09-06 09:39

Tænk, jeg synes slet ikke Kandu er så slem igen - jo, selvfølgelig opstår der gniderier, men jeg synes faktisk, det er muligt at sortere i det, så det ikke behøver at spolere hele Kandu-oplevelsen...

Det kan godt være, jeg er fuldstændig tabt, men hvis der foregår smædekampagner i dette øjeblik, så har Kandu ihvertfald prøvet det, der er værre - jeg kan huske inden for det sidste års tid, at "sidste 25" var spækket med tråde, der handlede om at svine folk til - og at blackliste funktionen var noget, der virkelig var efterspurgt.

Og så er det jo også, hvad man gør det til - stort set. Man kan jo vælge at lade være med at læse de tråde - og man kan vælge at gøre det, hvis man synes, det er sjovt. Eller hvis man synes, man har en pointe i debatten. Det er ihvertfald helt sikkert, at selvom Kandu er så lidt modereret, så er der bedre mulighed for at få stillet sine spørgsmål her - og få svar - end der er på mange andre fora, der er tilsvarende modereret. Jeg synes faktisk, det går ok under de forhold....

Det er måske den der med det halvfulde eller det halvtomme glas?

Vaxen

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 16-09-06 12:09

Er det nu så slemt.
De der efterspørger hjælp, får da som hovedregel hjælp.
Når så folk keder sig lidt kan man jo bruge dette forum - som andre fora -til at gå lidt efter hinanden. Jeg synes, at det som hovedregel er ret uskyldigt. Tilsyneladende er det du kalder smædeskrivning hovedsageligt mellem, ja netop, hardcorebrugere. Den der bare skal have løst et problem mærker ikke noget til det.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 16-09-06 12:32

jeg er enig med vaxen,,,,kandu er bestemt blevet bedre,,,,så hvis nogen mener/føler at der er for meget personligt fnadder og smædekampagne herinde,så kan det kun være fordi at de selv søger efter og drages af lige de tråde,hvor der sker lidt de kan forarges over,,,, når voksne mennesker ikke kan finde ud af at hoppe over den smule der kan forarge,så er det fordi man vil forarges,og så kan man jo spørge sig selv om,hvem der er dummest?

fluer tiltrækkes af lort,og hvad gør mennesker?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-09-06 15:46

Jeg synes, det er fint, at der er plads til os alle. Også dem, der helst vil skændes. Hvis nogen starter et meningsforstyrrende skænderi i en af mine tråde, så vil jeg måske bruge blacklist-funktionen.

Blacklist-funktionen giver jo faktisk starteren af en tråd et medansvar for, hvordan tonen i tråden skal være.

Men selvfølgelig, hvis man stiller et spørgsmål -og logger af, og først logger på en uge senere, så er man jo selv ude om, hvis tonen bliver usaglig eller løber af sporet. Det svarer jo nærmest til at stille et spørgsmål i et selskab og straks rejse sig og gå f.eks. på toilettet, uden at interessere sig for hvad de andre svarer. --En smule uhøfligt synes jeg altså, det er.. Så bliver svarene derefter.

De deciderede hadetråde kan man jo bare lade være med at deltage i. Hvis det er de samme to "hadere" der klør hinanden på ryggen, så må de da blive trætte efterhånden.

FRI os for at få overordnet styring af, hvordan tonen skal være!!!!!! For så vil "haderiet" først rigtig gribe om sig. For så skal man jo dels tirre modparten til at blamere sig og man skal have opbakning fra så mange kandubrugere som muligt.

Og i sidste ende er det altså et spørgsmål om personlige normer, hvordan man taler til hinanden. Nogen er sartere end andre. Og nogen taler med større bogstaver end andre.

---Jeg synes bare, at kandu bliver mere varieret og farverig af at vi er så forskellige.

Godkendelse af svar
Fra : Muncken

Dato : 16-09-06 18:01

Tak for svaret vil.du.

Når jeg læser alle kommentarer igennem så er jeg nu mest enig med dig.

Jeg kommer nok ikke til at forstå hvorfor nogen gider bruge tid på at svine andre til. Jeg tror at deres liv må være meget trivielt hvis det er det der fylder.

Men det er jo blot min mening.

Fortsat rigtig god weekend

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-09-06 18:37

Selv tak og osse god weekend til alle, herfra