/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows har fundet en fejl....
Fra : wlt
Vist : 580 gange
200 point
Dato : 16-09-06 00:09

Jeg har haft store problemer med fejlmeddeleser hvor programmet lukkes ned. Nu har jeg så sat en ny harddisk i maskinen i håb om at det var den der var fejl på. men ak.. efter at have installeret det hele igen(XP HOME) kommer de samme fejlmeddelser på explorer og på spil. Jeg har så bemærket at det altid er filler af typen .DLL der står i meddelsen. Mærkeligt nok er det den eneste pc ud af fire jeg har det problem på. På microsofts support side har jeg fundet noget om at de erkender at der er et problem med .dll filer og henviser til at opdatere til en nyere version af pdm.dll men bare ikke hvordan man gør det. Er der nogen som har nogen ide om hvad der kan gøres??

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-09-06 00:16

1) Først omdøbes den gamle dll fil til f.eks. pdm.old

2) Den nye pdm.dll lægges i samme folder som den oprindelige

3) i "Start" "Kør" skriver du : regsvr32 /u pdm.dll

4) i "Start" "Kør" skriver du : regsvr32 pdm.dll

Nu har du afregistreret den gamle dll, og nyregistreret den nye....

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 16-09-06 12:28

Har selv haft lignende problemer engang.

På den side du omtaler -
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bda%3B293623

- står der

Citat
Microsoft anerkender, at der er problemer i Pdm.dll version 6.0.0.8169. Hvis du installerer den relevante opgradering, som er omtalt i afsnittet Løsning, installeres en nyere version af filen Pdm.dll (version 6.0.0.8424 eller en nyere version) på computeren, medmindre du kører Windows 98 eller Windows Millennium Edition.

Bemærk ordene: Hvis du installerer den relevante opgradering...
Du skal altså opgradere og dermed installeres en nyere version.

Kommentar
Fra : wlt

Dato : 16-09-06 14:03

Tak for jeres indlæg, og jeg glemte lige at sige at jeg ikke er specielt god til den tekniske del af en pc. Jeg er godt klar over at der skal indsættes en ny fil, men hvor dælen finder jeg den henne.
Med hensyn til det de skriver på http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bda%3B293623 syntes jeg ikke at jeg kunne finde noget der var til xp. der er tre links men så vidt jeg kan læse er det til henholdsvis office2000, visuel studio 2006 og scribt debugger.. Er det nogen af dem jeg skal klikke på.

Kommentar
Fra : wlt

Dato : 16-09-06 14:14

Nå h ja og så har jeg gået og tænkt på om det kan være noget i bios eller på bundkortet der er oversag til problemerne, når det var det samme problem med den gamle hardisk. Jeg har ikke haft nogen problemer i den retning på nogle af de andre pc-er.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 16-09-06 14:33

Jeg ville bare installere som de foreslår - det kan næppe skade og Microsoft plejer at være flink til at sige til, hvis opdateringen ikke vedrører den altuelle PC. Men selvfølgelig; Eget ansvar

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 16-09-06 14:34

Du kan selvfølgelig også prøve at opdatere driverne til bundkortet. Det løser sommetider problemer.

Kommentar
Fra : wlt

Dato : 16-09-06 14:38

Tak

Det prøver jeg.. og det er ikke svært at opdatere drivere til bundkortet??

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-06 20:52

Du skal vide hvad bundkortet hedder. Derefter går du til fabrikantens hjemmeside. Du kan så her downloade driverne ELLER du bliver henvist til chipfabrikantens hjemmeside og kan downloade dér.
Når først du har fundet downloadsiden på nettet er det ikke noget problem.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-09-06 23:27

Din fil er placeret her:
C:\WINDOWS\system32\pdm.dll

Kommentar
Fra : wlt

Dato : 18-09-06 20:29

Nu har jeg givet den et nyt bundkort og det ser ud til at virke. Så tak for de gode råd..

Godkendelse af svar
Fra : wlt

Dato : 18-09-06 20:30

Tak for hjælpen