/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvor finder jeg en Labrador?
Fra : o.v.n.
Vist : 3414 gange
100 point
Dato : 15-09-06 23:17

Her er lidt tomt, nej meget, i går blev jeg nødt til at sige farvel til min gamle hund, de 2 hunde jeg har haft var gul Labrador retriver, begge 2 og den nye skal meget gerne være en gul Labrador, jeg har søgt fra Dansk Kennel Klub, men der er ingen opdrættere i Nordvestjylland, eller det er der et eller andet sted, men jeg kan ikke finde dem, er der nogen af jer som kender nogle seriøse opdrætter, og vil fortælle mig hvor ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-09-06 00:04

Åh nej o.v.n - det er frygteligt at miste sin firbenede ven - jeg kan ikke mere end at sige jeg føler med dig.
Håber du finder hvad du leder efter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-06 00:10

Tak miritdk, i mellemtiden har jeg fjumret rundt i Den blå Avis, der er måske noget, men jeg hører meget gerne andre muligheder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-06 00:14

Miritdk bruger du Internet Explorer? http://www.kandu.dk/spg93792.aspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-09-06 00:19

jeps gør jeg og ingen problemer

Kommentar
Fra : larve2

Dato : 16-09-06 01:03

Hej o.v.n. altid trist at miste en lab. Har du prøvet labrador-retirevers hvalpeliste ?. Havde selv meget glæde af den i foråret hvor jeg solgte 7 brune labber. Der er så vidt jeg kan se også labber på den liste i Nordvestjylland, men prøv selv: http://www.labradorhvalpeliste.dk/
vh Lars

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-09-06 15:12

Nårh, det var synd... Det er slemt at måtte aflive sin hund..
Men det må vi jo være forberedt på, for de lever jo ikke så længe som os.. Og jeg synes altså, at den bedste kur mod sorgen er en ny lille hvalp, som kan aflede tankerne.

Jeg har kikket på labradorlisten. Jeg ved ikke hvor 8450 Hammel ligger, men der har de i hvert fald 1 han og 4 tæver, gule, som skal hjemmefra d. 19-10. NÆ! det KAN være en fejl, for der står de er født d. 25-7. --Så skal de nok hjemmefra allerede d. 19-9.

Og så er der 4 hanner og 4 tæver i Ringkøbing... 8 uger d. 5-11. -Så dem kan du nå at følge nogle uger inden du får én hjem. Det synes jeg er ret sjovt. -Forøvrigt et ret stort kuld, med 8 gule og 6 sorte... Så er der stor mulighed for at de ikke er lovet væk allesammen.

Jeg går ud fra, at det er en familiehund, ikke en jagthund, du leder efter?

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 16-09-06 16:30

En kort kommentar til det Birgitta skriver: Hvalpene fra Hammel er formel 1 (jagtlinie) og hvalpene fra Ringkøbing er udstillingstypen.

Malene
www.partridge.dk

Kommentar
Fra : Karina10

Dato : 16-09-06 18:25

Åh nej, ikke sjovt at du har mistet din hund.
Jeg kender måske en opdrætter du kan bruge. Vi har selv købt vores labrador dette sted og er usansynlig tilfredse med resultatet.
Kennel Kiblan hedder stedet og her har du et link til deres hjemmeside: http://www.kiblans.dk/
Jeg har ikke tjekket om de har hvalpe for tiden, men du kan jo høre ad....

Med venlig hilsen
Karina

Accepteret svar
Fra : nanahund

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-06 18:26

Hej.
Kig på denne side der kommer nye næsten flere gange dagligt http://www.dyrenettet.dk/
Der er inde under hunde flere mugligheder og i Anonser i dag også der kommer der nye flere gange dagligt .
Hilsen Karen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-09-06 18:29

Uuuh... jeg kom til at kikke på Ringkøbing-hvalpene....... http://www.labrander.dk/

Hvor ER de nuttede....

Jeg håber, at o.v.n. snart kikker ind igen..

o.v.n.: På DKK's "hundeweb-side"

http://www.hundeweb.dk/dkkapp/ET_Reg/openIndex/et_reg/forside.html

kan man indtaste forældredyrenes stambogsnummer, og så kan man se oplysninger om stambog, udstillingspræmieringer, prøveresultater, helbredsundersøgelser (HD-AD og øjenus.). Og man kan se de samme oplysninger om søskende, forældre, tidligere kuld osv.osv.

Kommentar
Fra : Juelsgaard

Dato : 17-09-06 21:51

Af de kuld som er på hvalpelisten vil jeg absolut også anbefale dem fra Ringkøbing frem for dem fra Hammel.

Både fordi de er af udstillingstypen og i særdeleshed fordi deres afstamning sundhedsmæssigt for mig at se er markant bedre (forældrene har f.eks. markant højere HD-indeks).

Ellers vil jeg absolut også gerne anbefale kennel Abildkrogen i Randers. Ulla venter hvalpe om 1½ måned (tæven er parret for 3 uger siden) og det er også et kuld med en særdeles stærk afstamning sundhedsmæssigt. Tævens far er Melicmark Louis T Duck, som har en helt fantastisk HD-statestik på sit afkom (har lavet rigtig meget afkom og har 40 afkom røntgenfotograferet og kun 3 af disse har HD, hvilket jo er et ualmindeligt flot resultat). Faren til kuldet er en ung og endnu ret uprøvet hanhund, men med en rigtig fin afstamning sundhedsmæssigt. Du kan se mere på www.kennel-abildkrogen.dk

En anden (efter min mening) fin kennel i Randers er kennel Posters. De får 2 kuld indenfor den næste måned og laver også gode hunde. Af de kuld de får nu synes jeg bedst om kuldet efter den tæve der hedder Fanta (Attikonak Halleluja I love Her So), som er parret med Jayncort Significant Star. Gode gamle engelske udstillingslinier og Jayncort Significant Star har vist sig som en rigtig fin avlshund med en rigtig god sundhedsstatestik. www.kennel-posters.dk

Det er i hvert fald mit bud på hvor jeg ville lede efter en labrador, netop fordi jeg mener sundheden er noget af det allervigtigste når man skal købe en hvalp.

Med venlig hilsen

Camilla Juelsgaard Jørgensen
www.juelsgaard.com

Kommentar
Fra : Enzo10

Dato : 24-09-06 10:38

Hej o.v.n.
Det gør mig ondt at høre. Jeg har selv lige været nød til det samme. Jeg har fundet en kennel til dig,
som hedder kennel labrender og ligger i Ringkøbing. held og lykke med søgningen
Mange hilsner Enzo10

Kommentar
Fra : Enzo10

Dato : 24-09-06 10:40

hej igen
den hedder Kennel labrander, og hvalpene er født den 21-9

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-09-06 14:49

Jeg tror, at o.v.n. har kabelbrud eller pc-breakdown... Han har ikke været på siden d. 16-9..

Kennel Labranders Hvalpe i Ringkøbing er vist født d. 9-9.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-09-06 02:26

Tak til alle for indlæg jeg har været uden internet forbindelse siden jeg stillede spørgsmålet, da jeg fejlmeldte forbindelsen, fik jeg at vide, der kunne komme en tekniker den 2.oktober, så jeg har vel været heldig at TDC fik tid nu det er sent og jeg uddeler point i morgen (er stadig uden hund)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-09-06 14:01

Nåeh, så er det bare at gå i gang...
Har du prøvet at kontakte Kennel Labrander? Det er nok det bedste bud lige for tiden.. Slet ikke så ringe endda..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-06 17:52

velkommen tilbage o.v.n - skidt med nettet nu er du her jo igen - håber så du finder den vovse du ønsker dig

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-10-06 00:32

Tak for svaret nanahund. Den side kendte jeg ikke (heller ikke de andre sider der linkes til) Tak for svar til alle, jeg fandt en god og sød hvalp alle små hvalpe er søde, men denne er lige i nærheden, født og opdraget hos dyrevenlige mennesker

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 01-10-06 08:54

Hej
Takker og ønsker dig held og mange års lykke og godt samårbejde med din nye hvalp.
Hilsen Nanahund.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-10-06 13:05

Citat
er der nogen af jer som kender nogle seriøse opdrætter, og vil fortælle mig hvor ?

Du starter med at spørge efter en seriøs OPDRÆTTER af gule labradors... -Og ender med at vælge en hvalp fra "dyrenettet"?

Det er ikke seriøst af dig.....

Men jeg håber da, at du får glæde af din hvalp. Tillykke med den.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 01-10-06 13:19

Hej.
Jeg mener nu nok der er mange seriøse opdrætter der sælder deres hunde på dyrenettet, prøv at gå ind og kigge under opdrættede hunde lige pt. er der 69 og de fleste er fra kennel opdrætter.
Hilsen Nanahund.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-10-06 15:01

nå... men jeg har svært ved at se, hvorfor en seriøs opdrætter af labradorer skulle vælge at sælge sine hvalpe på dyrenettet frem for på DKK's eller retrieverklubbens hvalpeliste. Det er da de første steder, at købere af stambogsførte labradorer ville søge.

Men hvis bare o.v.n. sikrer sig, at der følger stambog med. Ikke lader sig spise af med: "At så er hvalpen 2000 dyrere".. For DET er noget vrøvl, der er opfundet for at få folk til at købe hvalpe, der af en eller anden grund ikke kan stambogsføres.

Begge forældrene skal både være stambogsført og avlsgodkendt INDEN parringen..

En seriøs opdrætter er altså ikke en opdrætter, der laver hvalpe bare fordi hun har en sød tæve, som KAN få hvalpe.
En seriøs opdrætter ser objektivt på sin hund, og får den bedømt af udenforstående, f.eks. dommere ved udstillinger og markprøver. ..

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 01-10-06 17:34

Hej Birgitta.
Du har da ret, men hvis du kigger på dyrenettet, og evt DKK så kan du se at det ofte er de samme som har hvalpe til salg. Jeg vil da også som DKK opdrætter sætte mine hvalpe til salg andre steder end lige DKK hvalpeliste. Nu skal du regne med at hverken labradore eller retrivere er der få af, og derfor vil de fleste opdrætter da bruge de steder der er at sætte hvalpe til salg. Selv Gul og gratis samt Den Blå avis har opdrættere med DKK stambog.
Hilsen Karen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-10-06 18:04

Karen, det er da rigtigt, at der er opdrættere med DKK-stambogsførte hvalpe på dyrenettet.

Men jeg vil nu stadig hævde, at hvis man har en GOD labrador-tæve og lader den parre med en han, der har modvægt mod hendes fejl (for alle hunde har fejl), så behøver man knap nok at sætte hvalpene til salg, for der vil være bestillinger fra interesserede købere allerede før fødslen.

Det er sådan, at man ikke behøver at udstille en labrador for at få den stambogsført i DKK. De allerfleste andre racer kræver mindst en 2. præmie på en udstilling.
Men den manglende præmiering er indført fordi man ikke vil udelukke gode jagthunde fra avl selv om de ikke er 100% racetypiske.

Men det ser ud som om, at opdrættere bruger dette til at avle på ALT indenfor racen. Ikke fordi de er gode jagthunde, men fordi opdrætterne KAN.

Det kan så være OK, hvis en køber bare ønsker sig en gul labrador.

Men når o.v.n. starter med at efterlyse SERIØSE opdrættere af labradors, så må jeg formode, at det er opdrættere, der avler på racetypiske og/eller jagt-egnede labradorer. Ikke opdrættere, der avler på labradorer, der "har et godt sind" (hvad er det?) eller som "ikke helt lever op til standarden" -eller på hunde som er i familie med diverse højtpræmierede aner, men som aldrig har deltaget i en udstilling eller har bestået en prøve selv...

Opdrættere af labradors er der da masser af. Det var en SERIØS opdrætter, o.v.n. efterlyste.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 01-10-06 18:40

Hej Birgitte.
Ja nu kender jeg ikke reglerne for en labrador, da det er collier jeg har, men kender en som har golden Retrivere og hun går da til jagtprøver og udstilling med dem. Men for mange er en stamtavle jo ikke lige i DKK, og det er jo som folk ser på det, og det er jo heller ikke det samme og handle i Netto som i Føtex, så det må vi erkende samme ord, men hver sin holdning til det med pris og kvalitet.
Hilsen Karen.