/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
min video udgang virker ikke
Fra : HenrikBo
Vist : 1473 gange
70 point
Dato : 15-09-06 22:21

Hej jeg har lige købt en lidt ældre medion bærbar 2.6 celeron.
Der er ret fed, havde føt en 600 mghz campaq bærbar.

Men jeg havde glædet mig til at se Video på fjensynet via min bærbar, men der kommer intet på skærmen. Jeg har en video udgang bag i, det er et lille rundt stik. Min Videokamera virker fint med dette kabel, men ikke fra den bærbare. Hvad kan jeg gøre ?

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 16-09-06 00:47

>>Jeg har en video udgang bag i, det er et lille rundt stik.

Er du sikker på det ER video? Hvad farve er stikket? Og er der et ikon/billede lige over stikket, bag på den bærbare?

Giv os evt lige model nummeret på den bærbare (står sikkert neden under).

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 16-09-06 09:14

Den hedder Medion MD 42423 og der er 2 runde stik i det ene med en mus og tastatur ikon og det andet er der en firkant med en pil der peger fra firkanten og ud. Stikket er sort.

Accepteret svar
Fra : Kinajumjum

Modtaget 70 point
Dato : 16-09-06 10:48

Din model hedder tilsyneladende Medion MID 2020 på www.medion.com/dk.

Jeg har netop været din manual igennem, og finder også oplysninger om stik til TV/video-out.
http://download2.medion.de/downloads/anleitungen/bdamid2020dk.pdf

På deres hjemmeside kan du downloade drivers til computerens video kort:

http://www1.medion.de/downloads/download.pl?id=1403&type=treiber&filename=gramid2020winxp.exe&lang=dk_neu er til Windows XPog

http://www1.medion.de/downloads/download.pl?id=1404&type=treiber&filename=gramid2020win2k.exe&lang=dk_neu til Windows 2000.

Herefter skal du muligvis højreklikke på skrivebordet, vælge "Egenskaber", og i denne menu aktivere eller ændre "Skærm output", "Kloning af skærm" eller lign, før du får signal ud.

Skriv lige hvordan det går.

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 18-09-06 10:22

min bærbar kan føre video fra com over på tvet via mit grafikkort driver.. så prøv og kig der om der er noget med udgange og sådan :D

Godkendelse af svar
Fra : HenrikBo

Dato : 18-09-06 11:00

Tak for svaret Kinajumjum det gik godt efter jeg havde installeret driveren og fandt ud af at man skulle skifte monitorer på fn / f4, så nu ser jeg skam TV A når det passer mig på fjernsynet, det er ret smart Så tak for det.

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 18-09-06 11:25

Jamen, tillykke med det, jeg er glad på dine vegne!

Du kan evt lige være opmærksom på om din medie afspiller (fx Media Player) har nogle indstillinger i menu'en "Indstillinger", der vedrører visning af video/lyd og billede.

Good luck.