/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Fejl i asp3 -forum ?
Fra : MatrixRevolution
Vist : 2091 gange
50 point
Dato : 15-09-06 19:09

Hey..

Jeg har strikklet et forum sammen med tiden som egentlig fungere fint nok. Jeg kan navigere rundt osv. Problemet er at jeg ikke kan oprette nye indlæg. Og at den siger at den skal bruge en opdater- bar forespørgsel.

For mig at se ser den ellers fin nok ud, og opretter jeg manuelt indsættelse af nye rækker i min access db kan jeg bagefter se det i det aktuelle forum.

Er der nogle der har nogle ideer til hvad det kan være. Det hele virker undtagen afvikling af mine sql-string som er sat sammen i ASP3 som forumet foreløbigt er lavet i.

Hilsen M.

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 50 point
Dato : 16-09-06 00:17

Den mappe din access database ligger i skal have skrivetilladelse - kontoen IUSR_[MASKINENENAVN] skal have tilladelse til at skrive i databasen

Mvh

sMorch

Godkendelse af svar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 17-09-06 14:06

Tak for svaret smorch.

Det var lige det der var galt. Det er også lige humlen i forståelsen af identificering over for serveren. Der er garanteret et hav af anonyme brugere her på kandu.dk også. Og det er klart de har jo ikke identificeret sig over for kandu.dk(host) med et username eller password, og derfor er de anonyme. Det tog mig lang tid at forstå det.

IUSR_MASKINNAVN, er en 'Internet Guest Account'. Eftersom jeg ikke har noget authentication elller authorization i min application er det jo bare et indlæg der bliver oprettet anonymt, og som kører uden om min NTLM, www-authentication

.NET har mange indbygget muligheder for at benytte authentication og authorization, og til rollebaseret login -applikationer. Man skal bare huske at ved install af .net bliver der også oprettet en ASP.NET Maskin konto til afvikling af .net applikationer.Ihvertfald i de tideligere versioner.

Hilsen M.