/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brugt bærbar
Fra : Fijala
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 15-09-06 18:09

Nu kommer spørgsmålet så igen

En 14mdr. gammel 12" bærbar fra Pachard Bell, EasyNote A5. 1,4 Celeron M, 1024 Mb ram
40Gb hd

Hvad må den koste

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 18:47

1000.- MAX

Ikke meget mere, da du sikkert ikke ved ret meget om den, behandling / misbrug o.s.v.
Der kan være skjulte defekter og meget andet, du intet kender til.
Er den købt på en auktion, så pas PÅ, da der være gamle data, du selv på et tidspunkt,
kan komme til at hænge på.
Er der styrestem på den, eller følger der CD med, meget at lige rende igennem.
Hvis der er system på den, kan den gå ned, dagen efter du tager den i brug, eller den kan vær fyldt af Virus, du ikke umiddelbart kan fjerne.

Men det var min mening.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-09-06 18:56

Jeg kender tilfældigvis ham der vil sælge og derer ikke´defekter. Jeg har lånt den og sidder her og skriver dette på den og er selvfølgelig logget på nettet. Der er styresystem på XP Home m. SP2. Der er ikke meget andet på lige nu da han har starten den op på en helt frisk men en totalformatering.

1000,- er måske nok i underkanten men jeg har budt ham 2000,- for den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-09-06 19:01

Hd er forresten 50GB har jeg ige fundet ud af

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 19:11

Godt ord igen, TAK

Men du ved det sikkert, der kan være skjulte defekter, og det der er VÆRRE.
Men er den oppe at køre, og det bare virker, så er prisen sikker ikke HALVT ved siden af.
Men var jeg dig, ville jeg køre et program, der kan se, hvad der engang har, og stadig er på den disk, og rydde op i tom diskkplads, ved samme lejlighedm så du ikke kan hænge på noget, der engang har været der, tænker på billeder/film/data.
Skal gerne hjælpe dig, men så må du sende en PM, da jeg ikke giver ting væk.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-09-06 19:43

er faktisk igang med flere tests af div.Hd er ok. ingen pixelfejl. Batteritid ca. 2t og 15 min, men nu vil han ikke gå under 3500 da han selv har givet 12000 for den for 14 mdr. siden. Han kan beholde den kan han. Jeg ved da godt at det er surt men sådan er vilkårene jo idag med pcer. ;-(

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 20:06

Den var dæleme DYRT, men tror du ikke det Rammene der er dyre.
Det kan da ikke være alt det andet, har et gammelt dyr, du kan få for portoen.

Men den kan ikke alt det, der.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 20:07

Og kun 12* skærm, hvad kan den, som andre ikke kan.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-09-06 20:16

Hvis man har en 12" skærm er det jo for at få så lille og let en pc som muligt. Jeg vil ikke købe den, men synes nu den er fed. Den er lige ved at denn kan ligge i en stor inderlomme

Har fundet nogle tests på nettet og de er sådanset ok, men den er for "gammel" til den pris.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 20:25

Citat
Den er lige ved at denn kan ligge i en stor inderlomme

Hvad har du --lige--gang I........
Hørt fra en TV2 reklame...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 20:25

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-09-06 20:33

Jamen det er jo det der er charmen ved sådan en lille tingest.

Jeg har jo også en Zepto WD 6515 med 15.4" skærm og 1,5 GB ram som virkelig sparker røv men den er jo stor så nu skal jeg have en lille.

Pc nørd eller ej.

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 50 point
Dato : 15-09-06 21:05

BÆRBAR,,,,,eller en 1´ 20 år gammel Notesbook
Kan da godt se Charmen, men ikke udgiften/prisen, der jeg vil hen.

Har en meget lille en, minder om en lommeregner.
Ikke større end, en ½ pakke smøger.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-06 12:01

Tak for svaret disken. Du kan lige sende mig de 4500 så skal jeg sende dig en 12" Pachard Bell

Den er afleveret tilbage og jeg finder en ny et andet sted