/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Tabs/noder til Kim Larsen Sange?
Fra : S.Riis
Vist : 8517 gange
120 point
Dato : 28-12-02 12:51

Nogle der ved hvor jeg kan find (eller købe) tabs/noder til nogle af Kim Larsens sange?

Jeg er interresseret i noder/tabs til:
Joanna (her specielt den solo, som Karsten Skovgård spiller under koncerten "Det var en torsdag aften")
Jyllingevej
Flyvere i natten
Om 100 år
Tik Tik
Langebro

Jeg tænker i 1. omgang på melodierne, men er der nogle som ligger inde med de andre stemmer (især el-guitarens stemme). Sangene er fra cd'en "Det var en torsdag aften". Så det er specielt disse versioner af sangene jeg er interesseret i.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-12-02 13:20

har du søgt på www.biblotek.dk

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 28-12-02 13:33
Kommentar
Fra : S.Riis

Dato : 28-12-02 13:33

Ja. Jeg har prøvet www.bibliotek.dk. Men jeg synes ikke jeg fandt noget konkret. Det meste er skrevet til klaver.

Kommentar
Fra : S.Riis

Dato : 28-12-02 13:35

rlk-> Det er jo akkorder du har fundet.. Jeg er interesseret i noderne eller tabs'ene...

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 28-12-02 13:50

De nævnte sange tror jeg ikke findes med tabs på nettet. Prøv at spørge Biblioteksvagten:
http://www.biblioteksvagten.dk

Hvis der findes noget ved de det helt sikkert

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : S.Riis

Dato : 28-12-02 14:49

Dit link virker ikke!!!

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 28-12-02 15:00

De må være i gang med at opdatere noget - prøv igen om lidt.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-12-02 17:05

Biblioteksvagten åbner først igen efter nytår.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 07-01-03 02:28
Kommentar
Fra : Tobias_poulsen

Dato : 19-01-03 17:35
Kommentar
Fra : bredymer

Dato : 13-02-03 20:40

>rlk-> Det er jo akkorder du har fundet.. Jeg er interesseret i noderne eller tabs'ene...

Noderne finder du i sangbøgerne på biblioteket (hvor akkorderne også står).

Jeg ved ikke hvad du vil med tabs når du både har noder og akkorder, og det med at det er til klaver er altså en ret pylret udtagelse. Prøv at låne en af bøgerne og så give dig lidt tid til at se hvad der rent faktisk står i dem. De rifs som du måske mener der mangler i akkorderne er altså nedfældet til noder, og så er det altså bare synd for dig at det er transkripteret til en toneart der er nemmere at spille på klaver.