/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
eftertænding på corolla!
Fra : Sofuzz
Vist : 625 gange
100 point
Dato : 15-09-06 18:03

Hejsa, er der nogen der kan hjælpe mig med at finde svaret på det?

Jeg har: Kontrolleret at knast hjulet og krumtappen står på sine rigtige mærker
Justeret tænding først efter tændingspistol, derefter frem og tilbage
Prøvet med forskellige slags oktan i benzinen

Men den eftertænder stadig.... og drukner karburatoren, ja og så er den jo meget irreterende at få gang i igen! Håber der er nogle der kan finde svaret... jeg kan ikke!

Venlig hilsen peter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-06 19:04

Du skal rense kaburatoren, og tjekke nåleventilen om den lukker som den skal

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 15-09-06 19:09

Hvis det er meget sod i stempeltoppen og på tendrørene, så kan det være så varmt at det gløder, og da vil du få eftertenning. Du kan købe additiver der renser cylinderen for sod.
alimak

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 15-09-06 23:47

Man kan med held bruge en danskvand til at rense motorens indre. først tages luftfiltret af så man kan kigge direkte ned i karburatoren. Start så bilen, find trækket til gasspjældet og giv gas, ikke for meget og ikke for lidt. Nu hældes der danskvand, i små mængder, ned i indsugningen og der gives heletiden så meget gas at motoren ikke går i stå. Det giver meget sod ud af udstødningen, så lad være med at stå ved din mors renvaskede lagner . . . medmindre de alligevel er sorte.

OG HUSK AT DET [U]SKAL [/U]VÆRE [B]DANSKVAND[/B], der må ikke være sukker i, det renser i hvert fald ikke hvis der er

vh ol

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-09-06 23:47

Hvis det er eftertæding når du slukker nøglen, så tror jeg det er en karburatorventil der ikke fungere, da jeg mener der sidder en ventil der så skal give falsk luft, og altså åbne når der ikke er strøm på.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-09-06 19:55

Du siger ikke hvilke bil det er ,motor ,årgang.om den har karburator eller indsprøjtning.Lad os få vide meren at det er en corolla.
alimak

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 18-09-06 18:30

Tak for svarene! det er en almindelig 1.3 12 ventilet, med karbonade! fra sidst i 80...

Kommentar
Fra : geu

Dato : 11-10-06 17:36

De har 3 fejl i kaburatorene.
1 - De bliver slidt op, vil sige nu på.
2 - Koldstartsventil går til, kan nogle gange laves ved adskidelse, ellers ny på. Til små 2000 kr. org. kan ikke skaffes uorg.
3 - Defekt magnet ventil så den ikke lukker for benzinen når du tager tænding af.

Andre fejl er de kommer til og foruren for meget og kan ikke stille ned andet end bilen går rigtig dårlig.
Det kan være de 2 små vakundåser på siden af kaburator. Normalt en Hvid og Grøn.