/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hvad hedder blomsten
Fra : 5705
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 15-09-06 13:52

Findes der et sted hvor man kan se hvad planterne hedder?

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 15-09-06 14:07

Jeg har lige købt politikkens store havebog gennem gyldendals bogklub. Den er fantastisk godt illustreret, så alle mine have planter har nu fået et navn

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-09-06 14:12

Ja, det kommer an på, om det er stueplanter eller haveplanter eller vilde blomster

stueplanter er der f.eks her et godt udvalg med billeder og navn

http://www.nyborg-blomster.dk/galleri/fotogalleri.htm

Men ellers hvis der er en plante du er i tvivl om, hvis du så har mulighed for at tage et billede, så kan du uploade det her

http://peecee.dk/index.php?p=4 og så spørge herinde og linke til billedet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-06 14:19

Her er ufattelig mange blomster

http://www.stauder.net/BILDEARKIVET.htm

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-09-06 15:26

Langt de fleste planter er svampe og bakterier.
De er ikke med i nogen af de populære bøger.

Der må du ty til faglitteraturen.

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 15-09-06 16:21

Ja du skal lave en gratis profil på www.fugleognatur.dk og så gå ind i forum. Her kan du spørge og meget gerne med et billede af blomsten. Her svarer f.eks botanikere på folks spørgsmål. Jeg fandt selv navnet på en meget speciel blomst på denne måde.

Held og lykke
jspi

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 15-09-06 16:46

Ups glemte lige at du skal vælge Planter og botanik under forum så skulle du være der

Kommentar
Fra : 5705

Dato : 15-09-06 22:52

Mange tat til alle,mest til " dova" da det var den side jeg ønskede,og fandt frem til at min blomst er en Camellia,og jeg tror ikke den er vinter hårfør....