/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
dims til at spule rør med
Fra : thulin
Vist : 8384 gange
50 point
Dato : 15-09-06 11:59

Hvad hedder sådan en "dims" man kan sætte på sin haveslange til at spule rør med.
Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde sådan en "dims" på nettet ?

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 15-09-06 12:09

Det hedder en spulespids

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-06 12:11

Er det ikke en - dyse - ??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-09-06 12:12

Min er sådan en Gardena dims der lå i huset da jeg købte det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-06 12:21
Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 15-09-06 12:34

Det hedder strålespids til vandslange. Er ikke stødt på den på nettet, men alle byggemarkeder har dem. Da de ikke er så kostbare forhandles de nok ikke som onlinesalg ?

Jeg går ud fra, at du mener den strålespids, der også har en bagudrettet vandstråle, således at slangen selv "kravler" fremad.

Du skal huske, at funktionen kræver et forholdsvis højt vandtryk for at virke effektivt.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 15-09-06 12:37

--> Nordsted1, sådan en er det ikke.

Spulespids, er det bedste bud indtil videre, jeg kan bare ikke forstå at der kun kommer mere end et par hits, som ikke er meget værdt på google.

HaralsNyborg vil heller ikke kendes ved en "Spulespids" ej heller Silvan, og jeg er 99% sikker på at "dimsen" kan købes i SIlvan.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-09-06 13:00

Jeg kan heller ikke finde dimsen på nettet, men Harald Nyborg har den og jeg tror du kan købe i næsten alle byggemarkeder, du skal spørge efter en drænspuler eller rørspuler
jeg kom lige til at tænke på entrepenøren, som annoncerede med højtrykspuling

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 15-09-06 13:09

Citat
jeg kom lige til at tænke på entrepenøren, som annoncerede med højtrykspuling

Hvis der hører en vits med til den - så kom med den !!!

MEN jeg kan fortælle dig, at regningen, der følger med kloak-/rørrensning fra f.eks. Sydslam absolut ikke er morsom.

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 15-09-06 13:17

Hej
Det hedder en vandtryksstyret rensesplit.
mvh mcloud

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 15-09-06 13:25

"vandtryksstyret rensesplit" er vel noget man monterer i bagende af en kæmpestor kloarkspuler.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 25 point
Dato : 15-09-06 13:26

http://www.reno.se/page27.aspx?recordid27=128

Noget der ligner hedder kloakdyse

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 15-09-06 13:33

Der er kun en der spuler rør og det er en vand eller luft styret rensesplit,alt andet er vandpistoler i en eller anden udformning. ,som man også kan bruge til at spule et par meter rør med ,hvis man har røret inden for rækkevidde.
Alt andet trykspuling af rør og rørsystemer skal man bruge en sådan en som jeg nævner.

mvh mcloud

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-06 14:23

Hi hi, så var mit bud med en dyse måske ikke så tumbet alligevel ??

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 15-09-06 14:44

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : Nordsted1