/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
PDF bliver til msg?
Fra : olelyster
Vist : 2147 gange
100 point
Dato : 15-09-06 10:51

Jeg har lavet en lille brochure på 4 sider i ms-publisher (5,11 Mb) og via pdf-programmet CutePDF Writer gemt det som pdf-fil (1,59 Mb).
Når jeg sender pdf-filen som vedhæftet fil via Hotmail får modtageren den som en msg-fil (hvorfor det?), der i nogle tilfælde ikke kan åbnes - i bedste fald varer det hundrede årat lukke den op.
Er der en forklaring? En smartere måde?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 110 point
Dato : 15-09-06 11:01

Hvis filen har pdf som extention (de 3 karakterer efter punktum) på modtagerens computer, er filen korrekt.
Fil extentionet burde ikke ændres, selv om den sendes via hotmail. Åbnes filen hos modtageren i Adober reader eller i Messenger?
Hvis filen ankommer hos modtageren med korrekt extention har han/hun sansynligvis råd i tilknytningen af program til extentionen (.pdf). Hvis denne er allokeret til at åbne i Messenger, vil det uden tvivl give problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-06 11:52

Den kan ikke skifte extension undervejs...........

Men prøv at pakke pdf-filen som zip og send den...

Det kan skyldes at modtager kører med en sikkerhed der giver problemer med billeder osv..

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 15-09-06 13:37

Jeg mener ikke at et mail program kan omdøbe vedhæftede filer. Det lyder helt ude i skoven.
Er du sikker på det er en PDF fil?
Kender ikke det program du laver en pdf fil med. Normalt bruges Adobe destiller.

Du kan evt. prøve at sende file til mig, så ser jeg om den ændre navn. Hvis den gør, så skip det hotmail.

Du kan sende den til: hawaii snabel a, sol.dk

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 13:49

Er du sikker på at modtager kan åbne filen, ellers hent en adoberader hos www.adobe.com

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-09-06 17:14

Mailprogrammet kan ikke omdøbe filer, men det kan Windows i modtagerns PC, hvis ikke Windows automatisk genkender filer vil den gemme i et format der kendes, ikke nødvendigvis et der kan åbne filen, når PDF filen skal gemmes på modtager PC, så vær opmærksom på nederste linie i dialog boksen der hvor der noget om gem som, der skal vælges Alle filer, og ikke det som Windows har foreslået, noget kan tyde på at modtageren ikke har Acrobat på sin PC siden filen ikke genkendes, den kan hentes gratis hos Adobe som foreslået tidligere

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 17:30

Lige mine tanker, kan den ikke genkende det som en PDF, må den vel ? gemme det som noget andet, den kender, men hvad er msg fil, så for en dame.

Har selv haft problemet, at jeg ikke kunne åbne PDF filer, fordi jeg ikke havde Adobe Reader.
Og så blev der panik, over hvilket program jeg skulle vælge, valgte Photoshop, hvilket mærkeligt
nok ikke kunne åbne den, før jeg hentede reader.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 17:32

Skulle vel have stået Acrobat Reader, ikke til at tænke på alt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-06 18:18

Den fil han modtager er i samme format som den er afsendt - det kan mailprogrammet sgu ikke ændre.

Så hvis den får anden extension hos modtageren er det noget modtageren gør ved "gemning" af filen - og der laver mailprogrammet heller ikke noget om - det gør brugeren.....

XP er da ligeglad om den kender filtypen eller ej - den gemmer i det format filen er kommet hvis man ikke selv beder om noget andet.

Kan XP så ikke finde ud af at åbne den - spørger den om hvilket program man vil bruge eller om man vil søge på nettet...... sååååå

Modtageren må et eller andet sted gøre det selv (måske ubevidst)

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 18:59

refi---hvis den var møntet til mig, kan jeg da kun give dig ret, men som du selv skriver, har du ikke programmet, der kan åbne det, men ? prøver dig frem, til et program, DU IKKE HAR,
så kan den jo stå og tænke i evigheder, da den "desværre" er så snotdum, og ikke skriver, at du mangler Adobe Acrobat Reader.
Hvilket burde være indlagt af/fra MS.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-06 19:18

"disken"

Det var da ikke møntet på nogen

Det var blot ligesom for at slå fast at den IKKE ændrer sig selv og XP gør det heller ikke ned mindre man beder om det

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 19:30

Næehhhhh
Men har du ikke et program, til at åbne skidtet med, så kan den desværre stå i flere dage, og tænke.
hvilket lige får mig til at tænke på en KO, der ikke kan finde græsset, hvis den ikke kan se det/lægger under under sne.
Men sommetider skal der bare skrabes, men heller ikke for meget.

Videnskabeligt bevist.
Mener det var et citat eller andet om dumme køer, ikke andre vilddyr af samme art, da de fandt ud af, at fryser man fødderne/klove, så banker man i Jorden, og HOVSA, der kom SGU en græstop frem. Men få du en DK/Mejeriko til det samme, tvivler.
Håber der kommer gang i Modtageren PDF.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-09-06 10:28

Ham olelyster er da ikke særlig interresseret i svar hva' ???????
Gider ikke en tråd hvor spørger ikke følger op. Tjüss.

Godkendelse af svar
Fra : olelyster

Dato : 18-09-06 11:30

Tak for svaret Brassovitski. (Har været uden internetforbindelse i weekenden)
Der var problemer med modtagerens pc og Acrobat Reader. Det er nu løst. Tak for svarene og interessen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-09-06 11:55

Ok! Fint du endelig melder tilbage. Det er rart nok at vide om problemet er løst, og det er det så åbenbart.