/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
eos 400
Fra : hjerterum
Vist : 494 gange
300 point
Dato : 14-09-06 20:17

Hej er der en der kan forklare mig hvorfor mit nye kamera canon eos 400 når det skal til at tage det 5 foto skriver fejl 99 og samtidig beder mig om at slukke for kameraet og tænde for det igen eller tage batteriet ud ig isætte det igen for at udbedre fejlen.... men der er intet der hjælper.

er er mon en der kan løse dette for mig......

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 14-09-06 20:32

Det påstås at det er en fejl der opstår hvis der bruges uoriginalt udstyr - objektiv (zoom),flash e.a.
Lillian

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 14-09-06 21:02

har kun originalt udstyr....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-09-06 21:07

Det femte billede.....er det hvis du tager 5 billeder hurtigt efter hinanden? så kunne det evt. være for lidt strøm, siden du får besked om at tage batteriet ud.

Men nu kan jeg regne ud det må være temmelig nyt, så du skal da bare ind til forhandleren.

Der er mange nye kamera der er møgbehæftet med fejl.

mvh dova

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 14-09-06 21:13

Ja det er helt nyt kun 6 timer gammelt måske har du ret med strømmen jeg ser lige i morgen tidlig....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-09-06 21:41

Jamen hov, 6 timer, så er batteriet jo slet ikke ladet op endnu, det skal så vidt jeg husker oplade i 12-14 timer når det er nyt.

Håber det er problemet, for det er så ærgerligt hvis der er noget galt med noget nyt man lige har anskaffet.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 300 point
Dato : 15-09-06 10:21

Der er desværre ikke noget endegyldigt svar på hvad "Fejl 99" er.

Det kan være defekt lukkermekanisme (Lukkerbladene er forskudt).
Der kan være manglende chip-opdatering i dit objektiv.
Det kan være "beskidte" guldkontakter i både kamera og objektiv.
Det kan være fejl på hukommelskortet.

Det bedste du kan gøre er at kontakte Canon Helpdesk: http://www.canon.dk/Support/index.asp

Vh fluffy

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 17-09-06 20:43

Hej fluffy
Du havde ret har lige fået besked fra canon at fejl 99 er meget alvorligt og kameraet vil blive kasseret og jeg har allerede et nyt på vej. tak for svaret.

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 17-09-06 20:44

Tak for svaret fluffyclaus.