/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installering af XP
Fra : ram2
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 28-12-02 12:18

Jeg står for at skulle installere XP Home edition.

Er der noget man bør vide / gøre eller undlade i den forbindelse.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 28-12-02 12:37

Formater med NTFS, ihvertfald c: - bedst at gøre det fra starten. Beslut dig for, hvor mange partitioner din harddisk skal udgøre, samt hvor stort Cdrev du vil have. Opret den størrelse du skal bruge når Installationen spørger. De resterende partitioner kan du oprette senere fra windows.
Hvis du ikke vil registrere din XP i første omgang, bør du frakoble internettet inden du starter.

Og så sørg for at have dit serial-nr. ved hånden

Mvh Rasmus

Accepteret svar
Fra : fusses

Modtaget 60 point
Dato : 28-12-02 12:38

hej ram2

Hvis det er en org. version så er der intet at være på vagt for bare gå i krig...
dog skal du huske at gemme alle dine mails og adresser dokumenter mm da xp køre i ntfs og dit gamle styresymstem nok køre i fat32 og derfor skal formater din hardisk!

Godt nytår og god fornøjelse.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-12-02 12:38

har selv den ,mm måske ville jeg nok opdale harddisk ,der hvor der skal vælges den partion den skal indstalles på.men jeg er ret tilfreds med homeXP.husk at du har reg kode ved hånden til xp

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-12-02 13:06

Hej ram2
Her er en godt side som beskriver lidt om installationen af xp
http://www.wintip.dk/xp/artikler/install.htm
MVH og en rigtig godt nytår
Brian

Kommentar
Fra : summer

Dato : 28-12-02 13:29

Øh, man behøver vist ikke skifte til ntfs ved XP-installationen. Det kan man altid gøre senere. Desuden er fat32 en lille smule hurtigere.

Også godt nytår her fra.
summer

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-12-02 13:40

Hej igen
Under installationen kan man frit vælge om man vil forsætte med fat32 eller skifte til ntfs
(jeg vil personlig vælge systemet fat32-for ikke at få konfligter med andre programmer)
man kan jo altid skifte til ntfs på et senere tidspunkt uden at formaterer sin harddisk
men vælger man under installationen ntfs-ja så kan man ikke gå tilbage til fat32,hvis man ønsker det
MVH Brian

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-12-02 12:19

rkl - Du siger jeg skal frakoble Internettet, hvis jeg ikke vil registrere i første omgang.
Når jeg så efterfølgende går på nettet, vil jeg så konstant blive bedt om at registrere?? Jeg har ladet mig fortælle, at hvis men ikke lader sig registrere, vil der løbende komme problemer, bl.a. ved at man ikke kan åbne diverse filer. Har det noget på sig??

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-12-02 12:21

PS. I øvrigt er det ikke Home edition, som jeg først skrev, men Pro udgaven på dansk.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-12-02 18:08

Hej igen
Det der med at frakoble internettet er ikke nødvendig
når og hvis du kommer under instalationen til den der med aktivering(jeg skriver hvis fordi det er ikke sikker at din version skal aktiveres)
så får du muglighed for at vælge ja eller nej til at aktiverer din udgave,så kan man altid aktiverer den på et senere tidspunkt
Dog skal du lige være opmærksom på-----
Aktiver Windows XP med det samme
Hvis du ikke har aktiveret Windows XP, vil du blive påmindet, hver gang du logger på og med regelmæssige mellemrum indtil udløbet af prøveperioden på 30 dage. Hvis du ikke har aktiveret Windows XP inden for denne periode, er du nødt til at gøre det for at kunne fortsætte med at bruge det.
MVH Brian

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-01-03 15:12

Fusses skrev:
>Hvis det er en org. version så er der intet at være.....<

Tjaee - Det er jo lige det.

Jeg fortsætter med ME - Det andet kunne bare ikke lade sig gøre.