/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Windows xp opstart
Fra : Vonna
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 14-09-06 12:36

Hvad er der sket med min PC. det går meget lang tid med de terninger som løber over skermen, da jeg har startet den, ja hele 22gange løber de, før den starter .Jeg har Windows XP Har prøvet at gendanne den til andre datoer, men uden at det hjelper .Håber der er nogen der kan hjelpe.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-06 13:43

Hvis hvert forløb er 1 sek er det jo KUN 22 sek om at starte op - det kan vist ikke gøres meget hurtigere.....

Prøv at taste ctrl+alt+del og se hvor mange processer du har kørende.

Hvor mange ting har du liggende i "START"

Holder du din maskine opdateret regelmæssigt.....

Der er mange ting der har indvirkning på opstart.....

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 14-09-06 14:50

Du har åbenbart været "bedre vant" - altså meget hurtigere opstart.

Langsomme maskiner kan være tegn på at du har mange - evt. uønskede - prorammer der starter op. Prøv at give din PC en overhaling hvor du renser for spyware.

Brug fx. AdAware og spybot.

Du kan også prøve med Windows egen "renseprogram" Defender - kan downloades gratis på Microsofts' hjemmeside,

Jeg går selvfølgelig ud fra, at du ikke har fået virus.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 14-09-06 20:43

Kl.16.50 sente jeg et komentar .om at jeg havde ornet min PC ved at gendanne den som den var for 4 dage siden ,så den nu har 6 sekunder om at starte op iseden for de 22 sekunder ,og da jeg ville lukke spørgmålet Accepterede jeg refi .men nu er kl.2030 og der er intet kommet på siden ,så jeg prøver endnu engang.tak til refi og til pirt03.

Godkendelse af svar
Fra : Vonna

Dato : 14-09-06 21:09

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-06 21:42

Selv tak