/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
genstarte til default
Fra : elkjaerlorenzen
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 14-09-06 09:45

Hej jeg har et lille spørgsmål: kan man sætte sin maskine op til at sætte alt til default nå man genstarter den dvs. at alt der inst. i mellem tiden også bliver slettet.

mvh.

Lars

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 14-09-06 09:49

vil tro du kan gøre det ved at lave en systemgendannelse, som ligger i XP under hjælp og support..

gå tilbage til før, dengang maskinen var som du ønsker det...

Kommentar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 14-09-06 09:58

ja det ved jeg men der er jo nogle offentlige steder med pcér hvor man vil undgå at der bliver inst.
en masse lort, så når maskinerne bliver genstartet er alt det der er lagt på dagen før væk.
smart !!!!

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 14-09-06 10:02

det andet kender jeg ikke ......men er da nysgerrig..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-06 10:17

For det første tvivler jeg på du får LOV til at installere noget som helst på en "offentlig" maskine.

For det andet - hvis du får lov bliver det garanteret installeret på en anden harddisk/partition - dermed kan det blot slettes ved opstart.

At gå tilbage i XP løser ikke det problem - det fjerner f.eks. ikke dokumenter der er gemt.

Alternativet kunne være at man om morgenen tog en backup af harddisken og indlæste den fremover hver morgen - så vil maskinen være som den oprindelig var før.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-06 10:19

Så ja - du kan godt lave så din maskine er det samme som dagen før....

Bare tag en backup af den dag du forever vil have.....

Kommentar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 14-09-06 10:21

nej nej det ved jeg, men på skoler har de det på den måde at de selv gør det

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 14-09-06 10:24

De to programmer her kan gøre tricket. Jeg bruger selv Shadowuser, og kender den anden, og de virker fint http://www.storagecraft.com/products/ShadowUser/ http://www.storagecraft.com/products/ShadowSurfer/

De gør det samme begge to, men Shadowuser kan gemme filer. Hvis du vælger Shadowsurfer som er billigere, skal du gemme evt filer på et andet andet drev.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-06 10:50

Tippet i går: http://www.kandu.dk/tip14732.aspx handlede om det du spørger om, der henviste stl_s også til shadowuser, prøv noget at forslagene

Kommentar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 14-09-06 10:54

Shadowuser gør jo lige arbejdet, super

Godkendelse af svar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 14-09-06 10:55

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-09-06 16:35

Tak for point .