/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
problem med speedstream 5781
Fra : snuggi88
Vist : 292 gange
100 point
Dato : 14-09-06 09:37

Jeg har et problem med min speedstream 5781 router, jeg kan sagtens add en udp port men når jeg vil tilføje en tcp port kan den ikke. Jeg bruger kommandoen "system addServer 192.168.1.25 tcp 25" og så når jeg trykker enter kommer den med en fejlmeddelse der siger ''failed to add server". Hva er problemet. håber der er nogen der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-09-06 13:08

Hejsa

mig bekendt kan man ikke selv gøre noget i speedstrem 5781..............

men ellers er det forkert ip du bruger "system addServer 192.168.1.25 tcp 25"
medmindre routeren har ip adressen "25" (192.168.1.25)
den plerjer at have "1" (192.168.1.1)

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-09-06 18:27

hej Snggi88
mig også så kan du ikke sådan lige ændre i denne router.
desuden er port 25 en mailserver og TDC spærrer for mail server brug.
det er gjort af sikkerheds grunde for at fjender ikke kan bruge din server som relay, og dermed skjule sig selv og lade dig tage baladen. du kan få din server til at modtage mail hvis den er second mailserver i din dns profil så scanner TDC dine mails for dårligheder og du får dem meget smart.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : snuggi88

Dato : 14-09-06 21:15

altså dette er jo ikke kun en router tdc er de eneste der udlåner. man kan også selv købe denne router så det er ikke det der er problemet desværre men ellers tak for hjælpen.

Annuller spørgsmålet
Fra : snuggi88

Dato : 15-09-06 11:49

Jeg har selv fundet ud af svaret så det er ikke noget problem mere..:D:P men ellers tak for hjælpen..