/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Livrem og seler?!?!?!
Fra : RigtigeBuko
Vist : 679 gange
20 point
Dato : 13-09-06 22:39

Hejza...

Jeg har installeret PC-Cillin og har nu læst lidt her på Kandu.dk...

http://www.kandu.dk/spg91784.aspx

Skal det forståes sådan at jeg skal afinstallere PC-Cillin og istedet installere Antivirus AOL og Cyberhawk 1.1.3.2???

MVH
RigtigeBuko

Hmmm.... Jeg er nyoprettet bruger og kan kun give 20 point....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-09-06 22:51

Jeg kører selv omtalte program på flere PCér, og har gjort det gennem flere år, og ville absolut ikke skifte, fordi andre evt. skriver noget andet.

Bliv hvor du er :)

Kommentar
Fra : janing

Dato : 13-09-06 23:49

Hej RigtigeBuko

Jeg syntes du skal lytte til Bille 1948 og så huske på at også heinde er det lige som med bil ejerne, nogle kan kun køre i en BMV og andre i volvo, derfor kan det sommetider være lidt svært at finde ud af, hvad der er godt

Hilsen Jan

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 20 point
Dato : 14-09-06 00:09

Prøv at læse mit indlæg her (forevernewbie) http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29547

De kendte antivirus bør man holde sig fra. AOL scanneren er Kaspersky. Den vil beskytte meget bedre. Hvis du også installerer Cyberhawk, er du MEGET godt beskyttet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-09-06 03:30

Nu er din overskrift jo "Livrem og seler", så det vil jeg tage udgangspunkt i.

Uanset hvilket program du har og har haft er det jo vigtigt at DU føler dig sikker med netop DET program. Gør du det er der ingen grund til at skifte. I hverfald ikke lige straks. Jeg abonnerer selv på 2 programmer. Derudover bruger jeg et gratis-program. Så jeg føler mig meget sikker. Men det sker da at jeg her på Kandu hører om et andet og bedre program der kan testes i en periode eller er gratis. I sådanne tilfælde tester jeg altid programmet. MEN hvis det ikke kan finde noget som mine egne programmer ikke allerede HAR fundet, hvorfor skulle jeg så skifte???

At have et gratis-program kørende sideløbende med 2 betalte programmer kan vel nok siges at være "at gå med livrem og seler" (betyder at dobbeltsikre sig). Og derudover at teste alt andet når muligheden foreligger er også "livrem og seler". Men det er der ikke noget galt i. Når det drejer sig om vores elskede PC, er intet for godt eller for meget. M.v.h Arne

Kommentar
Fra : RigtigeBuko

Dato : 14-09-06 08:47

Oki... Tak for spændende læsning :)
Kan nok regne ud det er bedst at installere

Og når jeg samtidig bruger
TrojanHunter
Ad-Aware
Spybot
Super Anti Spyware
Spyware Blaster og
CWShredder
Og jeg husker at opdatere - Hvor tit egentligt???

Så har jeg forhåbentlig livrem og seler på den bærbare :)

Kommentar
Fra : RigtigeBuko

Dato : 14-09-06 08:48

Øh, mener naturligvis....

Kan nok regne ud det er bedst at installere AOL scanneren og Cyberhawk....

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 14-09-06 09:32

Nogle af virusprogrammerne, såvidt jeg husker bl.a. TrojanHunter, kan i freeware versionen kun finde virus ikke fjerne den.

Kommentar
Fra : RigtigeBuko

Dato : 14-09-06 09:36

Hmm... TrojanHunter kan sættes til automatisk at fjerne Trojanere....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-09-06 10:15

AOL scanneren passer sig selv, og opdaterer automatisk. Det gør Trojanhunter vist også. Spybot kan du tjekke for opdateringer en gang om ugen. Husk at aktivere Spybots "Immunisering".

Cybehawk er kun en gardering imod helt ukendt malware. Den er lavet så den giver så få fejlagte meddelelser som muligt, men de kan forekomme. Bare så du ikke begynder at slette filer når den reagerer.

Med den samling af programmer, er du virkeligt godt beskyttet. Jeg formoder at du bruger XP servicepack2 firewall, og det er også ok, når de andre programmer er så gode som de er .

Kommentar
Fra : RigtigeBuko

Dato : 14-09-06 10:55

Jeg anvender faktisk Sunbelt Kerio Personal Firewall da jeg et eller andet sted har læst mig frem til at XPs firewall ikke er den bedste der findes

Godkendelse af svar
Fra : RigtigeBuko

Dato : 14-09-06 11:52

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-09-06 16:32

Jamen så har du jo supersikkerhed, og endda til en meget behagelig pris.

Tak for point og stjerner.