/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
køb af bærbar
Fra : Workme
Vist : 621 gange
100 point
Dato : 13-09-06 21:38

Kommentar
Fra : ebbe4u

Dato : 14-09-06 09:22

nej tak ;)

Den har kun en Celeron CPU og et lille grafikkort.

for at hjælpe dig bedst muligt skal vi kende lidt til dine krav mht.:
- batteritid
- vægt
- skærm
- støjniveau
- max pris

Læs evt. køberguiden på http://www.laptopworld.dk/index.php?id=22

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-09-06 10:20

Du vil få mere for pengene i Aldi.
De har/havde, i sidste uge en kraftigere i samme stil, til under 5000,-
Tilbudet findes ikke mere på deres side, men er du heldig ,så har de flere,
i butikken, der var 2 i Albertslund i går.
Husker kun at det er en Medion Celeron mobile 1.6Ghz .

Kommentar
Fra : ebbe4u

Dato : 14-09-06 10:42

Aldi/Medion er da overhovedet ikke bedre...... også en skidt konfiguration.

Jeg kan ikke sådan lige anbefale en laptop frem for en anden inden jeg kender Workme's krav.

Celeron er dog ikke en specielt fin CPU

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-06 11:23

Jeg vil som natmaden anbefale dig, at prøve om der skulle være en enkelt tilbage i din lokale Aldi, det er den her vi mener: http://www.medion.de/md97600/dk/ og den er på Aldi siden endnu, under Aldi aktuelt, jeg købte den sidste i den lokale Aldi her og kan kun anbefale den, se lige alt det software og taske der er med i prisen, skal der nævnes en minus, så er der for lidt ram, men der kan altid sættes mere i, det har ikke været et problem her endnu, batteri tiden i Medion´en, er 4-5 timer, til blandet arbejde, internet, kopiering af CDer og lidt tekst behandling.
Køber du en anden bærbar, skal du prøve om ikke du kan få en med Centrino, de er lidt dyrere men pengene værd

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-09-06 11:26

ebbe4u jeg giver dig ret, men den var dog lidt kraftigere og ca 500.- billigere.
Selv har jeg en Gammel celeron som jeg fik forærende,
Den blev forsølvet og pålodden et alurør, og er en udemærket kløpind

Kommentar
Fra : ebbe4u

Dato : 14-09-06 11:28

Ville aldrig købe laptops hvor jeg køber mælk, pålæg og toiletpapir......

Der er masser af laptops med Pentium M cpu der er en del af Centrinoplatformen og derved er strømbesparende og yder langt bedre - se fx;

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=225879
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209435
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=210049

Men igen ; uden at kende kravene kan man ikke anbefale en maskine

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-09-06 11:37

tak for linket o.v.n ja den er jo meget mere end jeg lige huskede.
Et tilbud jeg også ville tage, hvis jeg lige havde pengene

Tillykke med din
Aldi
http://www.aldi.dk/COMP_DK/index.htm

Test
http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=1330

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-09-06 11:41

Citat
Ville aldrig købe laptops hvor jeg køber mælk, pålæg og toiletpapir

Aldi har faktisk fået deres elektonik højt op i forbrugertest, bla. pga. pris/kvalitet men også pga. hurtig efterfølgende service.

Kommentar
Fra : ebbe4u

Dato : 14-09-06 11:53

Jeg har skam stor respekt for deres position i bl.a. Tyskland - og ville gerne have Medion til test på laptopworld.dk

ville dog selv se efter fx Fujitsu Siemens, Asus, Zepto m.v.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-09-06 17:49

Tja mit standard svar er og er stadig ZEPto. Det er måske nok lidt dyrere men det er alle pengene værd.

Mht. Aldi/Medion har jeg dog også kun gode erfaringer. Man får meget for pengene når man handler i Aldi.

www.pc-direct.dk

Kommentar
Fra : Workme

Dato : 14-09-06 20:14

hey alle sammen..

- batteritid : så langtid som muligt, skal bruges til internet og alt muligt andet, nogle spil også, må gerne kunne trække sims 2 som ingen ting.
- vægt det betyder ikke det stor.
- skærm hmm gerne en 15,4 et eller andet vil gerne ha et pænt billede på skræmen..
- støjniveau det betyder heller ikke det store
- max pris om 7000

vil gerne der er trådløst netkort i. og andre smarte ting..
er ikke så meget inde i bærbar..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-06 02:12

Dine krav kan opfyldes af alle de bærbare, som der linket til, men vælg en med Centrino på grund af batteri tiden som du lægger vægtpå, jeg er rigtig glad for min Medion med Centrino, batteritid: 4-5 timer