/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
billigt køkkenudstyr?
Fra : jobestar
Vist : 1253 gange
50 point
Dato : 13-09-06 21:33

Hejsa!

Jeg er ude efter en stegenpande. Er der nogen der kender en internet-isenkrammer der er billig, eller et godt sted at søge efter den slags på nettet?

Ligesom man har edbpriser.dk, instrumentpriser.dk osv. Ville være rart med en tilsvarende til køkkenudstyr he

Kommentar
Fra : macau

Dato : 13-09-06 22:02

det er lige førman får dem smidt i nakken i bilka

Kommentar
Fra : macau

Dato : 13-09-06 22:02

det er lige førman får dem smidt i nakken i bilka

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 13-09-06 22:20

jeb okay

glemte at skrive at jeg leder efter kvalitetspander, tror bilka har forholdvis lav-budget mærker..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-09-06 00:39

Det er med pander, som med så meget andet køkkengrej.
Man kan få nogle flotte dyre mrkevarepander med store tykke låg. Desværre er de ikke alle særlig egnet til madlavning.

Ved en pande drejer det sig først og fremmest om god varmefordeling, og ikke for lille varmekapacitet, ellers er temperaturen for svingende efter hvad man kommer på den.

En tykbundet ren aluminiumspande er i praksis bedst.Evt med teflonbelægning, hvis man er til det.
Rent sølv eller forsølvet kobber kunne også bruges, men de er ret kostbare og sarte.

Staklerne med induktiondkomfur må nøjes med de dårligere stålpander.

Accepteret svar
Fra : fjendsbo

Modtaget 50 point
Dato : 14-09-06 09:03

Nu ved jeg self. ikke hvad du mener når du siger kvalitets stegepander.
Jeg har selv Raadvad over hele linjen, da svigerfar arbejder fordem og får det hele til meget små penge. Dem kan du købe i både isenkrammere og Bilka, og det er altså den samme pande selvom den er/ kan være billigere i Bilka. Jeg er vældigt tilfreds med mine pander og gryderså for mig er det god kvalitet.

God jagt, og husk at det ikke er udstyret, men omhuen og kærligheden til maden der skaber resultatet.

VH Fjendsbo

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 14-09-06 11:18

Ikea og Metro har kvalitet til små penge. Ikea har en serie der hedder 365+ og som også er velegnet til induktion. I Metro købte vi vores pander i mærket Tefal til induktion og med rød plet i midten til angivelse af varme i teflon til 150 kr. stk.

Mvh. Ampere

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 15-09-06 12:35

Tak for svaret fjendsbo.

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 15-09-06 12:36

og tak til alle for respons