/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Ebbe Skammelsen
Fra : jakob20
Vist : 925 gange
201 point
Dato : 13-09-06 18:58

Hey Folks...

Jeg søger folkevisen (sunget og spillet) "Ebbe Skammelsen". Er der nogen der har den eller kan henvise til den? Har fundet CD'en Spirits (Anders og Mogens Haugaard), men jeg gider ikke købe hele cd'en for én sang.
I er velkomne til at skrive til min mail... Jakobmaersk@hotmail.com..

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 211 point
Dato : 13-09-06 19:01

Den har jeg i flere versioner.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-09-06 19:07
Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-09-06 19:09
Kommentar
Fra : jakob20

Dato : 13-09-06 19:09

Hvor fedt Er du interesseret i at sende på MSN messenger?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-09-06 23:24

Det er arne.jakobsen sikkert, men mit link er lovligt og så koster nummeret kun 8,95 kr.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-09-06 23:34

ans - jeg troede lige at du var så dygtig til at søge på Google, men det kan jeg da se du IKKE er. Din søgning finder alt med Ebbe Rohde og en hel masse andet ubrugeligt. Den finder kun en udgave af selve sangen men i en underlig moderne udgave. Det var ikke lige det der blev bedt om.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-09-06 23:49

Citat
Har fundet CD'en Spirits (Anders og Mogens Haugaard), men jeg gider ikke købe hele cd'en for én sang.

http://musik.foetex.dk/cgi-bin/WebObjects/Foetex.woa/wa/Display?resource=v5748bgpw5frv

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-09-06 00:05

Så er da helt fint at du fortæller at han kan nøjes med at købe et enkelt nummer for 8,95.
Det er imidlertid stadig en underlig moderne Blues/Jazz-agtig udgave der ikke har meget med originalnummeret at gøre.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-09-06 02:02

Det er vel Birgitte Grimstads udgave der er den rigtige, og ikke en eller anden underlig fortolkning i jazz-stil

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-09-06 02:16

Det mener jeg jo også. De udgaver jeg allerede har sendt til spørgeren er da også med hende og Aksel Schiøtz.

Godkendelse af svar
Fra : jakob20

Dato : 15-09-06 20:08

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-09-06 20:19

Citat
Det mener jeg jo også. De udgaver jeg allerede har sendt til spørgeren er da også med hende og Aksel Schiøtz.

Ja hvad gør man ikke af ulovligheder for at få point

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-09-06 00:21

ans har ont i numsen øv bøv bøv