/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Digitalmodtager (dr2)
Fra : ds23
Vist : 711 gange
200 point
Dato : 13-09-06 17:14

Jeg har et beovision 5000 tv.
Har hos H.N købt en Denver digitmodtager, den virkede i 14 dage.
Byttede i dag (uden problemer) til en Elektrovision N fta2005.
Den kan jeg heller ikke få til at fastholde de scannede kanaler, de
kommer slet ikke ind i hukommelsen.
Er det f 40 fejl, eller er det parametre i b&oén der ikke passer til
digitmodtageren.
/steen b.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 13-09-06 18:43

Hvis du kan se (eller har set) billede fra digitalmodtageren på dit fjernsyn er den del af forbindelsen i orden. Det behøver bare at være skærm , som viser at den søger efter kanaler.

Hvis du slet intet har set af den på fjernsynet, er de ikke koblet ordentlig sammen. Det kan sagtens være en fejl 40 .

Hvis det derimod kun er udsendelserne den kun glimtvis fanger, eller ikke fastholder, så må det være signalet der er for svagt.

Hvor fr du antennesignal fra. Jeg tænker ikke på hvilken sender, men hvilken form for antenne og eventuelle filtre og forstærker du har.

Hvis du har haft et godt tv2 billede før er der formentlig et filter ved antennen som kraftigt vil dæmpe digitalsignalet, som har en anden frekvens.

Jeg ved godt at man har sagt at alle som kunne tage tv2 før også kunne tage digitalt tv. Det har fået mange ( også forhandlere) til at tro , at man så også kunne på det samme antenneanlæg. Men det er ikke rigtigt,

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 15-09-06 14:10

Hej Transor.
Den ombyttede digit.modtager var også i stykker.
/steen b.

Godkendelse af svar
Fra : ds23

Dato : 15-09-06 14:14

Tak for svaret transor.