/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
nogen der har ?
Fra : bublebee
Vist : 763 gange
200 point
Dato : 13-09-06 16:11

Nu prøver vi lige at spørge her, ku jo være der var nogle på FYN som stod og ville af med følgende:

Vi skal bygge brændeskur og skal bruge :

4 * lamelhegn på 180 bred og 150 høj
2 * lamelhegn på 180*180
Stolper på gerne 75*75 eller 100*100 :
3 * 2,6 m
2 * 2,4 m
3 * 2,1 m

Lægter og tag. (gerne trapezplader eller ståltag, men andet kan bestemt også bruges.

Gerne gratis, med selv nedtagning eller billigt.

Måske nogle står med noget af dette ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-06 17:09

Prøv dba - Kandu er sgu da ikke nogen handelsplads

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-09-06 17:14

slap af refi. Det kan jo godt være der er nogle der stod og skulle af med noget !!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-09-06 17:17

dba eller gul&gratis kan være et fornuftigt sted at lede. Eller prøv med et opslag i den lokale brugs/købmand.

NB Ståltag er noget skrammel. Oftest får du problemer med kondens.

PS. Det er ikke så rasende dyrt at købe de par stykker træ. Lamelhegn synes jeg er noget for klejn til sådan noget. Brug hellere 3/4 x 4 forskalling opsat med ca 1 cm mellemrum.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-09-06 17:18

....eller: Lær at lave brændestakke!

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=151&a=487

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-09-06 17:22

hehe kan nu godt lave en brændestak, men vi vil gerne bare kunne stable det ind i et brændeskur - overdækket åbent egentlig.

Har indrykket annoncer på guloggratis.

Vi skal jo helst have fundet noget så vi kan få brændet ind inden vinteren.

Hva koster sådan noget forskalling ?

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 13-09-06 17:30

Såvidt jeg husker koster impregneret forskalning ca. 2,50 pr. meter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-09-06 17:32

Afhænger lidt af kvaliteten, men studer da lige den ugentlige bunke. Jem & Fix, Råd & Dåd, + diverse andre trælaster plejer at sende gruelige mængder af reklamer. Selv plejer jeg at tæske den lokale trælast til at give mig procenter. Du har også diverse muligheder på nettet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-09-06 17:34

njaaa det er vist dyrere

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-09-06 17:35

så vidt jeg ved findes der vidst også nedbrydningsfirmaer der sælger brugt, men ved ikke hvor man finder hjemmesider til sådanne

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-09-06 17:39
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-09-06 17:40

Gå på www.dgs.dk og find nærmeste

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 13-09-06 17:48

Det billigste du kan gøre at finde et nedrivningsfirma, det er ganske udmærkede ting de har sådan et sted.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-09-06 17:50

ja jeg kigger også lidt på nettet......

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-09-06 18:06

kig efter gran ikke fyrretræ da det slår revner det gør gran ikke

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-09-06 18:07

ok, det vidste jeg ikke

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-09-06 18:24

heller ikke jeg før fik jeg det af vide
når jeg kigger på et skur jeg har er der næsten ingen revner
har før haft nogert fyr det var fyldt af revner
selvfølgeling er der en revne hist og pist
men ikke som fyr

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-09-06 18:37

smart smart :) så er det ikke fyr man køber ;)

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-09-06 19:01

nu kan jeg se du bor på fyn
men du får lige et link ikke den bedste
lille familie firma
der er sikkert også sådant et på fyn
men gode er de det er jo deres eget firma
og er ikke bare en ansat man taler med som kun tænker på den næste løn

http://www.sterupsav.dk/rammer.htm

Annuller spørgsmålet
Fra : bublebee

Dato : 19-12-06 14:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Vi købte ved en mand i middelfart