/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Prischok til ældre i Kolding..
Fra : creamygirl
Vist : 638 gange
500 point
Dato : 13-09-06 13:34

Det får mig helt op at ringe, når jeg ser sådan noget møg

Link: http://www.3.tvsyd.dk/page/13?article_id=17676

Det er fandme usmageligt og en hån mod vores ældre medborgere

Man må da virkelig håbe, at plejehjemsbeboerene har en lille slat penge sparet op til deres egen begravelse.

Og hvor er det dog ironisk, at mange kommuner har særlige ordninger/personalegoder, så de kan vade op i deres kantine og æde deres daglige luksusmåltid til næsten ingen penge - mens de pålægger deres plejehjemsbeboer at skal betale 4000 i måneden for en gang hakkelse..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-09-06 13:50

Hvor lamt altså!!

Kolding er ved at ombygge en gammel skole til et moderne kultur- og borgerhus for over 60 mio. kroner - hvor kommunen selv finansierer de 30 mio. kr. Kommunen har altså penge nok, den prioriterer bare at den vil bruge 30 mio til et nyt kulturhus, og så henter den så de 20 mio ved at opkræve flere penge af de ældre...

LINK: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3918084/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-06 13:55

Det koster 20 kr. i portion varm mad om dagen at spise på et værested/folkekøkken. Hvordan hulen kan tossenolliken af en borgmester tro at det bliver bedre af at få samme måltid bragt ud?

..for en merpris af 133.33 kr?

Citat
Jeg er stolt af det niveau vi har i Kolding, og det er jeg ikke parat til at sætte over styr. Vi skal havne på Koldings niveau, sagde Per Bødker Andersen.

Skal det med Taxa eller De Grønne Bude?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-06 13:59

Gad vide hvad manden selv ville sige til at købe en pizza til 50 kr ..og så betale 183.33 for samme, hvis han ville have den bragt til døren?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-09-06 14:02

Plejehjemmet har oplyst, at maden ikke koster alle de penge. Stigningen på 1200, som betyder maden nu koster 4000 kroner er blot blevet kaldt "kostpenge", hvilket i princippet betyder, at det overskydende kan blive kanaliseret ud til andre ting.. --> KULTURHUSET

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 500 point
Dato : 18-10-06 12:19

Sådan er det når man omfordeler værdierne.

En tom pengekasse -> der skal skillinger i denne, så vi kan få os et monument -> vi stjæler fra pensionisterne = usmageligt.

Heldigvis kan vores bondekommune finde ud af at udlicitere disse ordninger, så der ikke sker åndsvagheder af den kaliber.

LOOL

PS
Jeg ville fandeme gode levere med til de gamle for 4000 pr næse.

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 19-11-06 02:08

Forhøjer lige point, fordi jeg er i gavehumør - og giver dem smask uretfærdigt til den af jer jeg bryder mig mest om