/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Parabol Reciver
Fra : BirgerH
Vist : 899 gange
200 point
Dato : 28-12-02 01:56

Hvor finder jeg en dansk instruktionsbog til Humax VA Fox digital Sattelit Reciver og hvordan fanger jeg bedst Astra 5 & 19 grader øst.

Accepteret svar
Fra : rkl

Modtaget 210 point
Dato : 28-12-02 02:25

Det kan sagtens klares med en 80 cm skål et vinkel jern og 2 lnb hoveder.

Vejledningen findes her: http://home.online.no/~chrhinna/Files/Humax/Humax_5350_otv_uden_OTV_DK.pdf
Eller her: http://www.satelitt-import.no/software/Humax5350manual.pdf

Der står 5350, men de bruger samme manual.

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : BirgerH

Dato : 28-12-02 02:42

Tak Rasmus
Jeg havde godt nok hentet beskrivelsen ned på Humax 5350, men var ikke sikker på om den kunne bruges til min splinter nye Reciver.
Jeg prøver igen. Foreløbig tak MVH Helberg

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 04:03

"helberg" <helberg.news@kandu.dk> enriched usenet with:

> Hvor finder jeg en dansk instruktionsbog til Humax VA Fox digital
> Sattelit Reciver og hvordan fanger jeg bedst Astra 5 & 19
> grader øst.

Prøv at spørge i news:dk.teknik.satellit

> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Suk

Taste, taste

[^dk\.edb\.sikkerhed$]

Score:: -9999
   From: kandu\.dk

Ah, sweet freedom

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

Marge Gunderson: "I'm not sure I agree with you a hunnert percent
on your policework, there, Lou."

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 08:42

In article <KE6P9.15325$Hl6.1762086@news010.worldonline.dk>, helberg wrote:
> Hvor finder jeg en dansk instruktionsbog til Humax VA Fox digital
> Sattelit Reciver og hvordan fanger jeg bedst Astra 5 & 19
> grader øst.
>
Hvis du ikke slutter den til, så kan den ikke hackes, og er lige så
sikker som en computer der heller ikke er sluttet til.

--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Kommentar
Fra : als

Dato : 28-12-02 09:13

Sig mig hvad har det hele her med sikkerhed at gøre????

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 12:26

"helberg" <helberg.news@kandu.dk> wrote in message
news:KE6P9.15325$Hl6.1762086@news010.worldonline.dk...
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
^
+--------------- ja der er fart på

jeg syntes vi bliver flodded med off-topic indlæg fra kandu.dk for tiden ...
?

--
Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 13:44

F.Larsen wrote in
<news:qSfP9.15405$Hl6.1787011@news010.worldonline.dk>:

> jeg syntes vi bliver flodded med off-topic indlæg fra kandu.dk for
> tiden ... ?

Put dem gerne i filteret, så ser du dem ikke, og vi andre bliver fri
for svarene, der jo også bare fylder.

Eksempel på scorefile-entry (til XNews, andre klienter kan nok gøre
nogenlunde det samme):

[^dk\.edb\.sikkerhed$]

Score:: =-9999
From: news@kandu\.dk

--
Niels Callesøe - nørd light @work
pfy[at]nntp.dk - http://www.pcpower.dk/disclaimer.php

give($me,"liberty") or die();

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 13:54

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote in message
news:Xns92F28BB44E979k5j6h4jk3@62.243.74.163...
> From: news@kandu\.dk

Har studeret headerne lidt og alle kommer fra *.news@kanadu.dk - så den regl
er tilføjet reject listen :=)

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/hashchars.asp
<meta http-equiv=refresh url=&#104;&#116;&#116;&#112;://www.usenet.dk>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 19:15

F.Larsen wrote:
> jeg syntes vi bliver flodded med off-topic indlæg fra kandu.dk for tiden ...
> ?

Jeg har afsendt en klage til deres newsudbyder, Tiscali.. og opfordrer klart
jeg andre til at gøre det samme... Desto før kandu.dk holder op med at have
newsadgang desto bedre.

(Beklager jeg er OT)

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Kommentar
Fra : als

Dato : 28-12-02 20:29

Jeg synes nyhedsbrugerne klart overreagerer, men jeg vil også i denne sammenhæng opfordre kandu-brugerne til ikke kritiktløs at sætte flueben ved "vis også spørgsmålet i nyhedsgrupper" Mange spørgsmål kan udmærket (og i mange tilfælde på en langt bedre måde) klares af kandu-medlemmerne selv. Svarene fra nyhedsgrupperne er i mange tilfælde alt for "nørdede" om man kan sige det sådant.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 22:20

Hans Joergensen wrote:

> Jeg har afsendt en klage til deres newsudbyder, Tiscali.. og opfordrer klart
> jeg andre til at gøre det samme... Desto før kandu.dk holder op med at have
> newsadgang desto bedre.

Absolut uenig. Hvis uerfarne brugere er nok til at du klager, så
er der ingen af de nuværende newsudbydere der bør føre news, jeg
oplever da også ofte TDC kunder der kager rundt for bare at nævne
nogen. Har du også filter på alle TDC, Tiscali og Cybercity-indlæg
fordi en del af deres kunder poster i de forkerte grupper??

Jeg har stor fornøjelse af usenet, en fornøjelse jeg absolut under
andre, øvede som uøvede. Hvis det er et webinterface som fx.
kandu's der skal til for at folk opdager usenet, so be it..

I stedet for at lange ud efter kandu, kan du lige så godt lange ud
efter alle der ikke er helt så drevne som du selv. Spørgsmålet er
om målet er at holde usenet et elite-net uden newbies eller om
usenet bør være et users network for alle??

> (Beklager jeg er OT)

Så tror jeg lige jeg sender en klage til Telia, samt sætter filter
på samtlige teliakunder fremover, deres kunder kan jo åbenbart
ikke finde ud af at forblive on-topic..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 23:31

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

Thomas Strandtoft <thomas.strandtoft@anderledes.dk> writes:

> I stedet for at lange ud efter kandu, kan du lige så godt lange ud
> efter alle der ikke er helt så drevne som du selv. Spørgsmålet er
> om målet er at holde usenet et elite-net uden newbies eller om
> usenet bør være et users network for alle??

Problemet er, at kandu.dk sender deres brugere på Usenet uden at de
helt er med på, hvad der egentligt foregår, eller det lader det i
hvert fald til. Det er mit indtryk, at kandu.dk virker som stort set
ethvert andet webbaseret diskussionforum, hvor alle deltager på lige
fod. Når kandu.dk blander deres egen service sammen med Usenet, og de
to har, undskyld sproget, ikke en skoldet skid til fælles hvad miljø
angår, kommer det ganske naturligt til at skabe gnidninger. Det har
ikke noget med elitisme eller mangel på samme at gøre. Tonen og det
hele grundlaget her i d.e.s. er noget fundamentalt andet end på
kandu.dk på samme måde som tonen og grundlaget er forskelligt alt
efter om man tager hjem til sin mormor og får frikadeller, eller man
er til taffel hos dronningen (her elsker vi jo alle en god analogi).
Dermed skal det ikke være sagt, at dronningen er bedre end mormor
eller omvendt, men hvis kandu.dks brugere forventer frikadeller, men
pludseligt sidder og skåler med de kongelige uden at have opdaget
forvekslingen, _må_ det jo bare gå galt.

Den mindre diplomatiske måde at udtrykke det på er, at kandu.dk tager
deres eget miljø og presser ned i halsen på os, der ikke tilhører
det. Det er ikke særligt pænt af dem.

Martin

- --
Homepage: http://www.cs.auc.dk/~factotum/
GPG public key: http://www.cs.auc.dk/~factotum/gpgkey.txt
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.0.6 (GNU/Linux)
Comment: Using Mailcrypt+GnuPG <http://www.gnupg.org>

iEYEARECAAYFAj4OJiIACgkQYu1fMmOQldWOogCgj/BMbaDNuLuhpl8aH7c9pBHF
NZQAn353+GhvycM+ljrvvqRmjtpvvKcY
=91jl
-----END PGP SIGNATURE-----

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 23:59

Martin Christensen wrote:

> Problemet er, at kandu.dk sender deres brugere på Usenet uden at de
> helt er med på, hvad der egentligt foregår, eller det lader det i
> hvert fald til.

Det samme gør alle danske ISP'ere da også, jeg har været både
tiscali-, tdc- og cybercitykunde og ingen af stederne fulgte der
en vejledning i brugen af nyhedsgrupper med. De har alle
vejledninger i opsætning af diverse programmer så de kan modtage
newsgroups, men ikke et ord om god skik og brug.

> Det er mit indtryk, at kandu.dk virker som stort set
> ethvert andet webbaseret diskussionforum, hvor alle deltager på lige
> fod. Når kandu.dk blander deres egen service sammen med Usenet, og de
> to har, undskyld sproget, ikke en skoldet skid til fælles hvad miljø
> angår, kommer det ganske naturligt til at skabe gnidninger. Det har

Anderledes gnidninger end når andre newbies besøger os?? Jeg kan
ikke se den store forskel..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-02 00:34

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

Thomas Strandtoft <thomas.strandtoft@anderledes.dk> writes:

>> Problemet er, at kandu.dk sender deres brugere på Usenet uden at de
>> helt er med på, hvad der egentligt foregår, eller det lader det i
>> hvert fald til.
> Det samme gør alle danske ISP'ere da også, jeg har været både
> tiscali-, tdc- og cybercitykunde og ingen af stederne fulgte der
> en vejledning i brugen af nyhedsgrupper med.

Det er ikke det samme. Når man fyrer op under sin newsklient ved man,
at man ikke er på et webbaseret diskussionsforum. Det kan godt være,
at kandu.dk siger noget i stil med 'powered by Usenet', men det er
ikke mit indtryk, at det gøres klart, at man ikke kun befinder sig
inden for kandu.dks trygge rammer, men at man også samtidigt er på
Usenet. Flere af kandu.dks brugere har vist en noget "hov, jeg er på
TV"-agtig overraskelse over, at de er på Usenet.

>> Det er mit indtryk, at kandu.dk virker som stort set ethvert andet
>> webbaseret diskussionforum, hvor alle deltager på lige fod. Når
>> kandu.dk blander deres egen service sammen med Usenet, og de to
>> har, undskyld sproget, ikke en skoldet skid til fælles hvad miljø
>> angår, kommer det ganske naturligt til at skabe gnidninger. Det har
> Anderledes gnidninger end når andre newbies besøger os?? Jeg kan
> ikke se den store forskel..

Normale newbies ved i det mindste, hvor de befinder sig, hvilket gør
det hele lidt lettere at forholde sig til. Det er såmænd min pointe.
Det er selvfølgeligt ikke helt gnidningsfrit i sig selv, men
udgangspunktet er efter min mening bedre.

Martin

- --
Homepage: http://www.cs.auc.dk/~factotum/
GPG public key: http://www.cs.auc.dk/~factotum/gpgkey.txt
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.0.6 (GNU/Linux)
Comment: Using Mailcrypt+GnuPG <http://www.gnupg.org>

iEYEARECAAYFAj4ONN4ACgkQYu1fMmOQldXsNgCg0spZSug2F1+xpEXaHVg986jZ
pWEAn37iKdy0WhEsGbxb7aOy46Qr6de3
=WnqV
-----END PGP SIGNATURE-----

Godkendelse af svar
Fra : BirgerH

Dato : 29-12-02 00:54

Tak for svaret rkl.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-02 01:43

"Martin Christensen" <knightsofspamalot-factotum@gvdnet.dk> wrote in message
news:87smwhafc1.fsf@gvdnet.dk...
> Normale newbies ved i det mindste, hvor de befinder sig, hvilket gør
> det hele lidt lettere at forholde sig til. Det er såmænd min pointe.
> Det er selvfølgeligt ikke helt gnidningsfrit i sig selv, men
> udgangspunktet er efter min mening bedre.

Jeg vil ikke gå så langt som at klage til udbyderen, men jeg var forbi
kandu.dk idag og det er ret svært at adskille web debat forum med
nyhedsgruppenet og der er ingen omtale om hvad der sker når man "skriver en
nyhed". For den alm bruger har nok ingen ide om at når man man skriver en
"nyhed" ryger den ud på det verdensdækkende nyhedsgruppenet (indlæg i denne
gruppe bekræfter dette).

kandu.dk bør som minimun have en link til fundasen for nyhedsgruppe
hierarkiet og henvise til alm. netetikette når de i den grad har valgt at
sløre nyhedsgrupperne som indlæg i deres web applikation.

Et eksempel på hvordan det kan gøres rigtig er html.dk som giver en kort og
precis beskrivelse af hvad der sker:
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp

--
Flemming
http://www.usenet.dk
Den rigtige løsning !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-02 11:29

Thomas Strandtoft wrote:
> Anderledes gnidninger end når andre newbies besøger os?? Jeg kan
> ikke se den store forskel..

Jeg vil tro at ca. 90% af de offtopic indlæg jeg ser kommer fra kandu,
at deres software så også har været defekt og har blandet indlæg sammen
og den slags er noget andet..

kandu.dk giver iøvrigt ikke adgang til alle grupper på usenet, hvilket
gør at man ofte ser offtopic-indlæg fordi kandu ikke fører den gruppe
indlægget passer i..

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-02 12:27

Hans Joergensen wrote:

> Jeg vil tro at ca. 90% af de offtopic indlæg jeg ser kommer fra kandu,
> at deres software så også har været defekt og har blandet indlæg sammen
> og den slags er noget andet..

Jeg vil sige 45% kandu, 45% tdc og 10% resten. Det har (set
herfra) intet at gøre med at kandu og tdc er dårligere end de
øvrige newsudbydere, blot at kandu og tdc åbenbart har markedsført
sig selv godt nok til at have store kundebaser og derfor også
mange newbies.

Anyway, vi kommer nok ikke tættere på hinanden end vi er nu, og da
vi begge er offtopic vil jeg "sætte mig på hænderne" igen. Jeg
forlanger dog ikke at få sidste ord i sagen, så jeg vil fortsætte
med at læse tråden..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-02 15:52

On Sat, 28 Dec 2002 22:20:21 +0100,
Thomas Strandtoft <thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote:

> Absolut uenig. Hvis uerfarne brugere er nok til at du klager, så
> er der ingen af de nuværende newsudbydere der bør føre news, jeg
> oplever da også ofte TDC kunder der kager rundt for bare at nævne
> nogen. Har du også filter på alle TDC, Tiscali og Cybercity-indlæg
> fordi en del af deres kunder poster i de forkerte grupper??

Det er ikke fordi de er dumme. Det er fordi deres (kandu.dk) system ikke
er bygget til debat, men til spørgsmål/svar orienterede størrelser, hvor
der tildeles point.

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8
&oe=UTF-8&selm=slrnasre9e.4up.jlouis%40tyr.diku.dk

(URL splittet)

Den første del af det indlæg dækker det vidst meget godt.

> Jeg har stor fornøjelse af usenet, en fornøjelse jeg absolut under
> andre, øvede som uøvede. Hvis det er et webinterface som fx.
> kandu's der skal til for at folk opdager usenet, so be it..

Du bør nok kigge lidt på hvad kandu.dk er. Det er ikke en newsportal.

> I stedet for at lange ud efter kandu, kan du lige så godt lange ud
> efter alle der ikke er helt så drevne som du selv. Spørgsmålet er
> om målet er at holde usenet et elite-net uden newbies eller om
> usenet bør være et users network for alle??

Det er det i højeste grad også. Det væsentlige her er såmænd bare at der
ikke er grund til at fortælle samme historie mere end en gang (og gøre
det ordentligt første gang). Det er det, der findes FAQ's til.

> Så tror jeg lige jeg sender en klage til Telia, samt sætter filter
> på samtlige teliakunder fremover, deres kunder kan jo åbenbart
> ikke finde ud af at forblive on-topic..

Det kommentar kunne vi godt have været foruden, smiley eller ej.

--
Jesper