/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CPI Olivr city
Fra : Nermiin
Vist : 577 gange
40 point
Dato : 13-09-06 12:41

Hej
Jeg tænkte på om der ikke var nogle som kunne fortælle mig om et par nemme metoder, til at få en Cpi oliver city scooter til at køer lidt hurtigere.
(:

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 13-09-06 13:30

hej du skal fjerne ringen der sidder bagved ved varion.og så køb et tykkere forrør
det skulle give mere fart..kan være du skal have en større dysse på..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 13-09-06 16:06

Når dysen er for lille. Det mærkes ved at når man kører, så kører den ikke stærkere på den sidste gashåndtagsvridning, måske endda dårligere. (det skyldes at den får mere luft, men der kan ikke komme mere benzin gennem dysen, og derfor bliver blandingen benzin/luft for tynd til ordentlig forbrænding)
Hvis du kan komme til karburatoren (Mellem motor og luftfilter)oppe under sideskjold og løsne den, så underdelen kan drejes ud mod dig, kan du tage skruerne af under bunden så kan du fjerne svømmerbundkarret, så kan du se 2 små messingskruer, den ene er tomgangsdysen, og den anden har lidt størrer hul igennem, og sidder i midten, den skrues af med en fladskruetrækker, og udskiftes. Størrelsen/nummeret står præget ind på siden.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Nermiin

Dato : 18-09-06 19:59

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : gumuk

Dato : 25-09-06 23:46

hej
har selv en oliver
nyt forrør uden begænsninger
ringen fjernet
og så en 62 dysse
køre fint
målt med GPS 71 km i timen
mvh
gumuk

Kommentar
Fra : gumuk

Dato : 25-09-06 23:54
Kommentar
Fra : gumuk

Dato : 26-09-06 00:10

hej
hvis du vi have den tunet mere
skal du ikke bestille noget fra scooter-pover.dk
masser af mails til dem
ikke nogle respons om de har sendt noget til mig ,om det jeg har bestilt
ved ikke om det er sendt eller hvad
hvis de ikke gider at sende det så kan de jo bare sende en mail til mig
fuck scooter-pover.dk
mvh
gumuk