/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
LG vaskemaskiner og TØRRETUMBL
Fra : lejski
Vist : 906 gange
100 point
Dato : 13-09-06 05:50

er der nogen der har erfaring med det mærke vi står og skal købe et sæt komplet hårde hvide vare jeg ved godt mile er noget af det bedste men det er fandme også dyrt.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-09-06 09:34

LG er jo en kæmpekoncern fra Korea, så helt uvidende om elektronik er de ikke.

Som de eneste har de udviklet et "DirectDrive"-system, således at motoren trækker direkte på tromlen. Det skulle efter sigende bevirke mindre rystelser - man slipper i hvert fald for den irriterende skiftning af drivrem.

De fleste LG-maskiner har 7 kgs kapacitet.

LG må jo tro på deres koncept, idet de yder 7 års garanti på tromle og motor.

Efter som LG-maskinerne kun har været forhandlet i Danmark i ca 2 år, er der endnu ikke indhøstet langtidserfaringer med dem, men jeg er bekendt med, at der generelt ikke har været de store tekniske problemer med maskinerne inden for reklamationsperioden.
Dermed er det ikke sagt, at der ikke har været en enkelt "mandagsmaskine", men det sker også for Miele.

Du skal nok ikke forvente Mieles kvalitet og holdbarhed - Man får hvad man betaler for !!!

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 13-09-06 13:13
Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-09-06 14:41

Disse tests er nu meget gode, hvis man er i tvivl, men skal tages med et gran salt.

F.eks. kan en brugertest ikke give svar på holdbarhed af naturlige årsager. Brugervenlighed er ligeledes en diffus størrelse, som i høj grad er afhængig af testpersonen.
Jeg har været i berøring med branchen et stykke tid og nogle testresultater har været totalt uforståelige og i hvert fald ikke i overensstemmelse med brancheerfaringerne.