/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Min scooter vil ikke starte
Fra : bajernar
Vist : 3582 gange
150 point
Dato : 12-09-06 21:20

hey..

Min scooter vil ikke starte
den får benzin nok, og den tænder som den skal.

HJÆLP MIG!!!

mvh jesper K

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 12-09-06 21:33

Har du prøvet at give den en snaps? ( lidt benzin ned ved tændrøret )

Kommentar
Fra : bajernar

Dato : 12-09-06 21:34

jah og det hjælper ikke.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 12-09-06 21:44

Hvad er der sket før den ikke ville starte?
Gik den død imens du kørte?
Er den tunet?
Noget kunne tyde på at dit stempel er ødelagt, da der sikkert ikke er nogen kompression.

Kommentar
Fra : bajernar

Dato : 12-09-06 21:49

jeg skulle ned på tanken og da jeg kom ud ville den ikke starte,
der er kompression nok.
den er ikke tunet.
og har tjekket stempel og cylinder

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 12-09-06 22:21

check om der evt kunne side noget skidt i indsugningen på karburatoren, altså tag dit luftfilter af og kig ind, evt kan noget i din vario have sat sig? .. på min f.eks har jeg oplevet to gange at min blæseskive som er lavet af plast er smeltet. har også engang været ud for, for meget skidt i min udstødning, dette klarede jeg med en piperenser.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-09-06 22:25

Der er nok bare sket det at den er druknet.
Hvis der er manuel benzinhane på så luk den, men kan du ikke så pyt.
Skru helst tændrøret af, så udluftes den hurtigere.
Hold gashåndtaget i bund, og træd på kickstarteren rigtig mange gange, over 20 gange.
Så skal den komme.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-09-06 23:14

Hvis du tankede på den tank, har du måske fået vand med ????

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 12-09-06 23:35

er der gnist???

læste ikke alle indlæg igennem, så jeg ved ikke om der er spurgt om dette.

Kommentar
Fra : bajernar

Dato : 13-09-06 20:42

jah der er gnist.
og jeg har haft skildt næsten alt ad, og har oz skiftet benzin.

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 18-09-06 20:31

selvom der er gnist kan dit tændrør sagtens være deffekt.. køb et nyt.. og den starter du! har prøvet det der ind til flere gange!

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 18-09-06 22:12

Det har jeg faktisk også.

Tror jeg har haft 4-5 tændrør som gav gnist, men de virkede ikke i maskinen

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 18-09-06 23:22

det var satans.. så må der komme falsk luft.. evt. en simmering der er gået...

Kommentar
Fra : zyflex

Dato : 29-09-06 21:28

Jeg har samme problem med min.
Har du tjekket membranen? Hvis pladerne gaber vil du heller ikke kunne starte.
Du må ikke kunne se lys igennem, når du holder den op mod solen.