/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Computer med opdelt harddisk
Fra : anetteogjesper
Vist : 574 gange
111 point
Dato : 12-09-06 19:46

Hej
Vi har en computer med opdelt harddisk. Vi er meget kede af det, for nu er den ene næsten fyldt og den anden slet ikke. Er det ikke på nogen måde muligt at flytte noget hukommelse fra D til C?

Hvad sker der med et drev, hvis jeg komprimerer det?

Mvh
Anette

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-09-06 19:51

Det er jo bare at flytte filer fra den ene harddisk til den anden. det kan jo gøres med at markere dem og vælge klip og så sætte dem ind på den anden disk

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-09-06 19:52

Det nemmeste vil være at flytte data f.eks. større billedfiler over på D drevet. Det kan lynhurtigt skabe plads på C drevet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-09-06 19:53

Det eder er rigtig smart ved fler diske er jo at den primære harddisk C: kun skal bruges til installationer og programmer og den anden til sine Dokumenter billeder og ting man vil gemme. Så hvis pcen skulle få et nedbrud er det kun C drevet der skal formateres og ikke den anden disk/partition.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-09-06 19:56

Man skal bare lave de mapper på den ekstra disk som man ønsker og så via gemen oprydning og selvdiciplin holde pinlig orden i sine mapper så er det dejlig overskueligt.

Jeg har fx. 4 diske
C: XP og div programmer
D: Download
E: Dokumenter, billeder m.m.
F: Backup

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-09-06 20:39

Du kan også, hvis du har en brænder, lave et kopi af de filer som er vigtigt at bevare, som f.eks. billeder og musikfiler, der er dem der oftest fylder mest.
Så kan du altid smide skiven i drevet, når du får behov for filerne.

Et andet alternativ er få dig et ekstra drev og sæt det i din PC, hvis der er plads, ellers sæt det i en USB boks, hvor du så kan gemme de tunge filer.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 12-09-06 21:12

Nu er problemet så bare at det kun er styre filer på C drevet, det er ryddet op, men det fjols der lavede min computer dengang lavede det alt for lille, der er maks 1 GB jeg kan flytte! Er der ikke andet jeg kan gøre?

Hvad sker der hvis jeg komprimerer?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-09-06 21:34

Nu er det ikke muligt at komprimere filer til programmer. Det er kun filer du ikke bruger til dagligt du kan komprimere
Hvor stort er dit c drev

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-09-06 21:37

En gylden regel er at disken til programmer skal være 30-40GB hvis man henter lidt programmer og afprøver et eller andet ind imellem.

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 12-09-06 22:09
Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-09-06 09:59

"Partition Magic" kan måske løse dit problem, idet du i dette program kan ændre partitionstørrelser, oprettte nye partitions, formatere mm.m.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-09-06 13:37

Hvor finder jeg Partition Magic?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-09-06 13:42
Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 27-10-06 16:16

Hej

Jeg ville gerne have prøvet Partition Magic, men det koster jo mange penge... øv og jeg kan ikke finde ud af programmet bootit uden lidt hjælp...

mvh
Anette

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-06 09:03

Prøv lige at hente det alligevel, der kan jo komme uventet hjælp.

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 28-10-06 09:31

" øv og jeg kan ikke finde ud af programmet bootit uden lidt hjælp..."

Og hvad er det så lige du ikke kan finde ud af??

Annuller spørgsmålet
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-01-07 13:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål