/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
navneskilt til kolonihavehus
Fra : Gunna
Vist : 3065 gange
20 point
Dato : 12-09-06 12:23

Mit barnebarn har fundet på navnet VILLA VI BOR HER til vores kolonihavehus. Har I løsninger på, hvordan jeg laver et flot og billigt skilt?Huset er lavet i sortmalet træ med hvide karme ved døre og vinduer.
Kan man købe bogstaver enkeltvis, f.eks. i metal,træ eller keramik i Københavnsområdet?
Hilsen
Gunna

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 12-09-06 12:29

hej se i byggemarked jem og fix
fint navn

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 12-09-06 14:42

hej gunna. start med at sætte barnebarnet til at tegne skiltet op vælg først bogstavtype ,brug evt. computeren til hjælp afhængig hvor kreative i er. det er for dyrt at købe færdige skilte når det skal bruges til et husnavn, det skal jo ha´en hvis størrelse så man ikke skal bruge kikkert for at se det.
Når du har en ide om hvordan skiltet skal se ud, vælg en træplade i passende størrelse,mal den sort,eller lad den stå i natur' f.eks. (sort bund hvide bogstaver,hvid bund sorte bogstaver, en plade i grandtræ med bark påog så' brænder du bogstaverne ind i pladen.
god arbejdslyst fra alfamalos.dk

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 12-09-06 17:10

hvis du er i besiddelse af en loddekolbe og et stykke træ afskåret i en skive fra en træstamme kan du jo forsøge at brænde navnet ind og hænge det på huset, det er nok det billigste du kan lave det.
tegn det hele op i blyant og lad loddekolben og din hånd klare resten

Accepteret svar
Fra : jensalexander

Modtaget 10 point
Dato : 13-09-06 06:42

Du kan også prøve at skrive med neglelak på en træplade og sætte ild til lakken hvis du ikke har en loddekolpe, det har jeg gerne brugt når jeg skulle mærke mine haveredskaber.

Godkendelse af svar
Fra : Gunna

Dato : 13-09-06 08:55

Tak for svaret jensalexander.